صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
ایدی عنوان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: این آزمون بزرگ قرآنی در ایلام در ۱۳ حوزه امتحانی با شرکت 1 هزار و 750 داوطلب در نقاط مختلف این استان برگزار شد.

عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با ایکنا از ایلام، اظهار کرد: در این آزمون 1 هزار و 750 نفر از داوطلبان و قران آموزان در 4 موضوع قرآنی شرکت داشتند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون بزرگ در راستای تبلیغ، ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و با هدف استعدادیابی و نخبه شناسی قرآنی و همچنین ایجاد رقابت سالم و شور قرآنی در بین اقشار مختلف به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد، اضافه کرد: استاندارد سازی فعالیت‌های آموزشی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و حمایت مالی از آن‌ها از دیگر اهداف این آزمون است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: آزمون حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم به ‌صورت الکترونیکی در 26 رشته و به‌ صورت آزمون الکترونیکی، کتبی و شفاهی این دوره با حضور قرآن آموزان برگزار شده است.
ایدی ادامه داد: در آزمون نوبت اول که در رشته‌های حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، تعداد 530 نفر زن و تعداد 381 نفر مرد و در آزمون نوبت دوم رشته‌های مفاهیم و معارف اهل‌بیت (ع) تعداد 342 نفر زن و تعدد 250 نفر مرد شرکت کرده‌اند.
وی در پایان گفت: در این آزمون 1 هزار و 550 نفر در آزمون کتبی و مابقی در آزمون شفاهی شرکت کردند.
انتهای پیام