صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

گروه بین الملل - روز دوشنبه ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران فلسطینی در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر غزه در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربری فلسطینی‌ها توسط فیس‌‌بوک تظاهرات کردند.

 

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: فیس‌بوک در جنایات اسرائیل مشارکت دارد و فیس‌بوک حامی اشغال‌گری اسرائیل است؛ آنها برای اعتراض از هشتگ #فیس‌بوک با فلسطین در جنگ است (#FBfightspalestine) استفاده می‌کنند.

در این تظاهرات که توسط کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، که یک سازمان غیردولتی فلسطینی است، برگزار شد، سلامه معروف، یک سخنگوی حماس، فیسبوک را ناقض بزرگ آزادی عقیده و آزادی بیان توصیف کرد.

وی گفت: فیس‌بوک در سال گذشته حدود 200 حساب کاربری فلسطینی‌ها را مسدود کرد و از ابتدای سال 2018 تا کنون نیز 100 حساب دیگر با توجیهات ساختگی مسدود شده‌اند.

سلامه معروف افزود: حدود 20 درصد از کاربران اسرائیلی فیس بوک آشکارا به خشونت علیه فلسطینی‌ها دامن می‌زنند بدون این که با تهدید مسدود شدن حسابشان مواجه شوند.

در اواخر سال 2016، فیس بوک با وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن وعده داد بر محتوای پیام‌های حساب‌های کاربری فلسطینی‌ها نظارت کند.

رسانه‌های اجتماعی اغلب محتوای پیام‌ها را به دلایل سیاسی بودن حذف نمی‌کنند، اما آنچه را که از نظرشان شامل سخنان نفرت انگیز یا تحریک به خشونت و دیگر انواع سوء استفاده‌های آنلاین است، حذف می‌کنند.

با این حال روزنامه‌نگاران و فعالان فلسطینی می‌گویند این رسانه‌ها در اجرای این سیاست یکسان عمل نمی‌کنند و معیارهای دوگانه‌ دارند.

انتهای پیام