صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۱۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
منبر‌های یک‌دقیقه‌ای؛

گروه جامعه ــ رسالت رسانه دینی تبیین حقایق است آنچه حقیقت دارد را بیان می‌کنند و بدانند که بالاترین رسالت تبلیغ به نحو صحیح است.

به گزارش ایکنا؛ رسالت رسانه دینی نشر و تبلیغ است؛ ممکن است در تفسیری ۵۰ یا ۱۰۰ نفر شرکت کنند، ولی رسانه می‌تواند این بحث را نشر بدهد؛ چرا که مخاطبین رسانه‌ها در سرتاسر کشور هستند.
 
ممکن است شخصی در یک شهر باشد و مشتاقان شرکت در جلسه تفسیر مفسر خاصی باشد، اما به دلیل دوری مکان نمی‌توانند در آن شرکت کنند اینجاست که خبرگزاری‌ها به داخل منازل می‌روند و مفسر را به حوزه خصوصی زندگی افراد می‌کشاند و این از نکات مهم است و باید در آن تامل کرد. رسالت رسانه دینی تبلیغ و نشر مباحث الهی به خصوص تفسیر است باید این نکته را در نظر داشت مگر یک مفسر چقدر می‌تواند در جلسات تفسیر خود مخاطب جذب کند.
 
امروز آنقدر مردم با رسانه‌های جمعی ارتباط دارند؛ که این نزدیکی را با کتاب ندارند و از یک جهت می‌توان گفت متاسفانه، ولی از جهت دیگر اقتضای زمان است که مردم با اینترنت و شبکه‌های ارتباطی بیشتر مانوس هستند. پس رسانه‌های دینی باید از طریق این شبکه‌ها احکام الهی را ترویج کنند.
 
رسالت رسانه دینی تبیین حقایق است آنچه حقیقت دارد را بیان می‌کنند و بدانند که بالاترین رسات تبلیغ به نحو صحیح است؛ نباید همه سخنی انعکاس پیدا کند. اگر مخاطب را در انواع خبر قرار بدهیم به خوبی نمی‌تواند انتخاب کند؛ یکی دیگر از رسالت‌های رسانه دینی این است که بهترین اخبار را انتخاب کند، وگرنه خبر دینی زیاد است؛ اما باید بهترین‌ها انعکاس پیدا کنند و تغذیه فکری مناسبی به مخاطب خود بدهد.
 
«بخشی از سخنرانی آیت‌الله روح‌الله قرهی در جمع خبرنگاران ایکنا- آبان ۹۴»