صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

گروه بین‌الملل ـ مقامات دولتی بنگلادش از انتقال 100 هزار داوطلب از پناهندگان روهینگیا به جزیره‌ای در نزدیکی رودخانه «مگنا»ی این کشور در خرداد ماه جاری خبردادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان، حبیب الکبیر چوردی، رئیس واحد مدیریت بلایای طبیعی وزارت بهداشت بنگلادش با اعلام این خبر تصریح کرد: کار ساخت‌وساز و توسعه جزیره «بهشان چار» این کشور آغاز شده و انتظار می‌رود، از اول ماه ژوئن(11 خردادماه) فرآیند انتقال 100 هزار داوطلب از آوارگان روهینگیایی به این جزیره آغاز شود.


محمد ابوالکلام، کمیسیونر بنگلادش در امور امدادرسانی به پناهندگان نیز در این باره تصریح کرد: هیچ یک از آوارگان روهینگیایی بر خلاف میل خود و به اجبار به این جزیره انتقال داده نخواهند شد.

همچنین یکی از مسئولین در نیروی دریایی بنگلادش نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: کار توسعه جزیره از ماه دسامبر گذشته آغاز شده و مقامات بنگلادشی در تلاش هستند که مرحله نخست کار ساخت بنا و زیرساخت‌های ضروری این جزیره تا پایان ماه می میلادی(10 خردادماه) به پایان برسد.

وی با بیان این که در حال حاضر 12 هزار نفر در حال ساخت 440 ساختمان در این جزیره هستند، افزود: ما همچنین سازه‌هایی را برای محافظت از جزیره در برابر سیل و ارتفاع آب در جزر و مدها و پناهگاه‌هایی را برای در امان ماندن در برابر طوفان بنا می‌کنیم.

انتهای پیام