صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

گروه معارف- استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اسلام والاترین فریضه که بعد از ولایت مسلمین باید آن را ادا کنند، نماز است چراکه نماز یکی از راه‌هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد.

حجت‌الاسلام عباس دهقان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه انسان در همه لحظات عمر حتی تا مرگ ممکن است دچار لغزش شود و خود را در گناه آلوده کند، گفت: نماز یکی از راه‌هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد.
وی افزود: در اسلام والاترین فریضه بعد از ولایت که مسلمین باید آن را ادا کنند، نماز است به‌گونه‌ای که دیگر اعمال انسان از جمله نیکی به دیگران و صدقه با شرط قبولی نماز مورد قبول حق قرار می‌گیرد.
استاد دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از آثار و برکات نماز، اظهار کرد: نماز به زندگی روشنایی می‌بخشد و در واقع اکسیری از پاکی بر سیاهی‌ها است.
حجت‌الاسلام دهقان تصریح کرد: اولین چیزی که از بنده حسابرسی می‌شود نماز است و اگر نماز پذیرفته شود دیگر اعمال انسان پذیرفته خواهد شد.
وی گفت: نماز راه‌گشا و کلیدی است که انسان را به سمت و سوی سعادت و رستگاری راهنمایی می‌کند.
حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به این آیه‌ای از سوره حج «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ارْکَعُوا وَ اسْجُدُوا وَ اعْبُدُوا رَبَّکُمْ وَ افْعَلُوا الْخَیْرَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید رکوع کنید و سجود به جا آورید و پروردگارتان را عبادت کنید و کار نیک انجام دهید، شاید رستگار شوید» اظهار کرد: نماز موجب خودسازی و تربیت انسان و وسیله‌ای برای تهذیب روح و جان است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می‌آورد بلکه تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان بی‌شمار است.
وی در پایان گفت: بی‌شک برپا داشتن نماز با توجه به آثار و فواید بی‌شمار آن جامعه را رفته رفته به‌سوی کمال و سعادت پیش می‌برد.
انتهای پیام