صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
صادق زاده تبیین کرد:

گروه جامعه - رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه نتوانستیم از فرصت اعیاد مذهبی برای ایجاد نشاط اجتماعی بهره گیریم، تصریح کرد: اگر در این زمینه به خوبی عمل کرده بودیم شاهد چنین حجمی از آسیب‌های اجتماعی نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به چرایی کاهش برنامه‌های دینی از سوی این نهاد شهری اظهار کرد: تغییر مدیریت با تغییر دیدگاه‌ها همراه است؛ تغییرات مدیریت پیش آمده در شهرداری تهران نیز سبب شد در اولویت‌ها جابجایی به وجود آید.

وی ادامه داد: گاهی دیدگاه‌های مدیریتی بر این مبنا شکل می‌گیرد که ابتدا دیون از پیش باقی مانده پرداخت شود و سپس به اجرای برنامه در حوزه‌های مختلف بپردازیم. همچنین همواره هماهنگ شدن مدیریت جدید با شرایط یک نهاد مدت زمانی به طول می انجامد و همین امر مشکل را دوچندان کرده است.

 حجت‌الاسلام صادق زاده اظهار امیدواری کرد که با انتخاب شهردار جدید تهران فعالیت‌های دینی و قرآنی ویژه شهروندان نیز روال منسجم‌تر و شکل پررنگ تری به خود گیرد.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران بر ضرورت بهره‌مندی از مناسبت‌های دینی و مذهبی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی تأکید و تصریح کرد: با کمال تاسف باید گفت که تاکنون نتوانسته‌ایم به شکل بهینه و شایسته‌ای از ظرفیت مناسبت‌های مذهبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اعیاد مذهبی در مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: مکتب شیعه مکتب نشاط است و نه تنها اسلام با کسالت و بداخلاقی مخالف است بلکه امت را به خلق عظیم دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام صادق زاده تصریح کرد: جامعه اسلامی باید سرشار از نشاط، تعاون، همکاری و مساعدت باشد و اعیاد مذهبی فرصت بهینه‌ای برای تحقق این هدف محسوب می‌شود، اما آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه حاکی از آن است که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بی نظیر استفاده کنیم.

 انتهای پیام