صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۲۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در مجتمع آمورشی ایران در لندن برگزار شد؛

گروه بین‌الملل - آیین بزرگداشت روز معلم با حضور نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا در مجتمع آموزشی ایران در لندن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسلامی انگلیس؛ آیین بزرگداشت روز معلم با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رئیس مرکز اسلامی انگلیس، معلمان، دانش‌آموزان و جمعی از اولیای دانش‌آموزان دیروز سه شنبه(18 اردیبهشت‌ماه) در مجتمع آموزشی ایران در لندن برگزار شد.

سید‌عباس حسینی مدیر مجتمع آموزشی ایران در لندن در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی‌ مطهری، توضیحاتی را درباره فعالیت‌های این مجتمع آموزشی برای حاضران ارائه کرد.

وی معلمی را وظیفه‌ای خطیر توصیف کرد که مسئولیت مهمی را در جهت رشد و آموزش نسل آینده بشریت بر عهده دارد.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس نیز در سخنان خود درباره اهمیت آموزش از منظر اسلام سخنرانی کرد و با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر علم‌آموزی گفت: اگر گروهی از دانش‌‌پژوهان بخواهند دینی را انتخاب کنند، آن دین قطعاً اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين شمالی در همین رابطه به آیاتی از قرآن اشاره کرد و افزود که هیچ‌ چیز در دنیا مهم‌تر از مکان عبادت و آموزش نیست و در دین اسلام، مساجد محلی برای عبادت و آموزش قرارگرفته و روحانیون، آموزگاران عصر خود هستند.

شمالی همچنین به مصادف شدن روز معلم و میلاد فرخنده حضرت ولی‌عصر (عج) اشاره و عنوان کرد که معلمان در صف اول یاران آن حضرت قرار دارند و یاران آن حضرت افرادی هستند که پیش از ظهورشان، در مسیر ایشان خدمت کرده‌اند.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در پایان اظهارات خود از تلاش متصدیان مجتمع آموزشی ایران در لندن قدردانی و تجلیل به عمل آورد.

در ادامه این مراسم، فیلمی از فعالیت‌های مدرسه برای حاضرین نمایش داده شد و دانش‌آموزان مدرسه نیز چندین برنامه سرود، دکلمه و شعر اجرا کردند. همچنین تقدیرنامه هایی توسط نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا به آموزگاران این مجتمع آموزشی اعطا شد.

گفتنی است، در مجتمع آموزشی ایران در لندن در حدود 390 دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند و 45 معلم فعالیت دارند.

انتهای پیام