صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
همزمان با ماه مبارک رمضان/

گروه فعالیت های قرآنی – مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 10 عنوان برنامه طی ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: در روز وفات حضرت خدیجه (س) برنامه ای در رابطه با نقش زنان در ترویج فرهنگ نبوی با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) در کانون های مساجد استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: در نیمه ماه رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشن میلاد کریم اهل بیت در کانون های اهل تشیع استان اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی با بیان اینکه مسابقه طرح ملی کوثر رسالت نیز در ایام رمضان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این مسابقه که به دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل باید ارسال گردد تا 16 خرداد ماه 97 می باشد که آثار ارسالی باید دلنوشته، مقاله و نقاشی در شان مقام حضرت زهرا (س) باشند.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی یادآور شد: برگزاری مراسم به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) نیز از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه بزرگداشت مقام امام راحل در سه محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین نقش ولایت فقیه و زن؛ خودباوری و ترویج فرهنگ اسلامی خواهد بود که در شهرستان های ارومیه، میاندوآب، شاهین دژ، سلماس، خوی و تکاب برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی گفت: از 21 الی 26 رمضان نیز مراسم سوگواری حضرت علی (ع) با عنوان های سبک زندگی ایشان، تبیین صفات شیعیان واقعی و ویژگی های خانواده علوی خواهد بود که به مدت 5 روز در 5 شهرستان میاندوآب، خوی، تکاب، سلماس و شاهین دژ برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد اهل تسنن همه روزه قرائت یک صفحه از قرآن کریم به همراه تفسیر سه دقیقه ای اجرا خواهد شد و در کانون های مساجد اهل تشیع نیز قرائت یک خطبه منتخب از نهج البلاغه به همراه تفسیر سه دقیقه ای خطبه خواهد بود.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: برگزاری کلاس با موضوع احکام فطریه ویژه عید سعید فطر نیز در روز 29 رمضان از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان می باشد. 

وی افزود: تجلیل از خادمین مساجد نیز در روز 15 رمضان انجام خواهد شد و چادر سلامت نیز با هماهنگی سازمان انتقال خون پس از افطار در مساجد جهت اهدای خون و سلامت مردم حضور خواهند داشت. 
حجت الاسلام والمسلمین بیگی با بیان اینکه سال گذشته استان در طرح ربیع القرآن رتبه سوم را کسب نموده بود، خاطرنشان کرد: امسال نیز مجریان طرح تلاوت نور و طرح ربیع القرآن سال دوم این طرح را در کانون های مساجد برگزار خواهند کرد که جهت برگزاری این طرح کتاب دوجلدی تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برای کانون های مجری طرح ارسال شده است.
انتهای پیام