صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برپایی جشن رمضان با رویکرد قرآنی در قالب برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در محفل انس‌ با قرآن ‌آبدان با اشاره به نقش و اهمیت کلام وحی در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: همه افراد نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی‌بخش هستند و انس با قرآن بهترین وسیله در این مسیر است.
وی ادامه داد: برنامه‌های جشن رمضان از اول ماه مبارک رمضان تا ۳۰ این ماه در استان بوشهر در حال برگزاری است و این جشن امسال برای دومین سال در استان بوشهر با برنامه‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی علاوه بر مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان نیز برگزار می‌شود.
عالی‌پور افزود: در برگزاری مراسم جشن قرآنی همه دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها همکاری خوبی داشته‌اند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، نمایش‌نامه‌های قرآنی، تواشیح و توزیع قرآن توسط معاونت ‌بین مساجد و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب در سطح استان و شهرستان‌ها و توانمندسازی مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه‌های معاونت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.
وی همچنین، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم استان بوشهر در ‌محفل انس با قرآن یادآور شد: ۸۰ مؤسسه قرآنی فعال در سطح استان بوشهر وجود دارد و تاکنون این مؤسسات قرآنی گام‌های خوبی در حوزه قرآن برداشته‌اند.
عالی‌پور بیان کرد: معاونت قرآن و عترت و مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر توجه ویژه‌ای به مؤسسات قرآنی دارد و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.
در این محفل سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی از مشهد مقدس به تلاوت آیات قرآن پرداخت. همچنین، این مراسم با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، مؤسسات قرآنی بخش آبدان، شهرداری و شورای اسلامی شهر آبدان برگزار شد.
یادآور می‌شود، علاوه بر تلاوت حسینی، دو تن از قاریان نوجوان و جوان شهر آبدان حال و هوای خاصی به این محفل بخشیدند. در پایان نیز با حضور معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی از خیّر قرآنی آبدان تجلیل شد.

انتهای پیام