صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
خطیب جمعه بخش کن:

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام و المسلمین صالح‌نیا در خطبه دوم نماز جمعه کن گفت: نظام متکی به اصل مترقی ولایت فقیه و متصل به ولایت‌الله است که کشور را از بحران‌ها عبور داده و اجازه دیکتاتوری را به هیچ کس نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امروز، 11 خردادماه در خطبه دوم نماز جمعه بخش کن به اهمیت شب‌های قدر پرداخت و در این رابطه گفت: شب‌های قدر در پیش است و ما باید از این فرصت‌های بسیار ارزشمند برای تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف‌های فردی و اجتماعی استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع ترویج امید در جامعه اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی ما نقاط قوت زیادی داشته و به‌خاطر نقاط قوت باید امید داشت. البته دولت‌ها و مدیریت‌ها در طول انقلاب نقاط ضعفی هم داشته‌اند که باید دید واصلاح شوند.

صالح‌نیا با اشاره به یکی از نقاط قوت نظام گفت: نظام اسلامی ما متکی به اعتقادات عمیق مردم است. مردم انقلاب اسلامی را پشت سر یک مرجع دینی که معتقد بودند نائب امام زمان(عج) است انجام دادند و هنگام استقبال از او و تشییع جنازه او حماسه ده میلیونی آفریدند. این نظام همیشه میلیون‌ها فدایی داشته، دارد و خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: نظام متکی به اصل مترقی ولایت فقیه و متصل به ولایت‌الله است که کشور را از بحران‌ها عبور داده و اجازه دیکتاتوری را به هیچ کس نمی‌دهد. پیروزی و عبور از مشکلات نتیجه قهری این حاکمیت است.

خطیب جمعه کن در رابطه با آزادی بیان و عمل تصریح کرد: دانشجوی جوان می‌آید و در دفاع از فتنه‌گران جلوی شخص اول کشور حرف می‌زند، رهبری حرف او را تا آخر گوش می‌کنند، نوشته‌اش را می‌گیرند و سپس به او می گویند شما همه بچه‌های من هستید و به او قرآن هدیه می‌دهند.

امام جمعه کن گفت: اما نقاط ضعفی هم در نحوه مدیریت‌ها داریم که جلوی پیشرفت سریع‌تر کشور در تمدن‌سازی اسلامی را گرفته است. ما دقیقاً براساس اسلام و منویات فقیه حاکم عمل نمی‌کنیم. ولی‌ فقیه بر تولید و اشتغال جوانان و حمایت از کالای ایرانی تأکید می‌کنند اما بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دنبال سود و جریمه هستند. با کدام منطقی وام 36 درصد را می‌توان توجیه کرد و به اسلام نسبت داد.

وی در ادامه تأکید کرد: بعضی رفتارهای طاغوتی همچنان در مسئولان ما ادامه دارد، وقت ملاقات ندادن به مردم، نشست و برخاست با پول‌دارها و رد کردن مردم، عدم حضور در نماز جماعت و جمعه و جماعات مردم است.

صالح نیا گفت: برخی نهادها به هر بهانه‌ای انقلابی‌گری را کنار می‌گذارند. مسجدی که در حال ساخت است راعوامل شهرداری از ادامه ساخت آن جلوگیری کرده و آن وقت یک فاجعه‌ای در مدارس غرب تهران اتفاق می‌افتد و همه دنبال مقصر می‌گردند.

وی درباره رفتارهای منافقانه افزود: عده ای با قیمت‌های مفت زمین دولتی می‌گیرند و زمینی را هم که به‌عنوان مسجد در نظر گرفته شده بوده به‌عنوان مشاعات تبدیل به چمن می‌کنند و دختران سگ به دست در زمین مسجد سگ می گردانند.

وی ادامه داد: مردم به مرکز رسیدگی به امور مساجد مراجعه می‌کنند و آن مرکز می‌گوید چون هنوز مسجد نشده به ما ربطی ندارد. مؤمنین محل پیش حقیر آمدند و بررسی و استعلام گرفتیم و پس از اطمینان وارد عمل شده و طلبه‌ای را از همان روز مسئول اقامه نماز و ساخت مسجد انتخاب کردیم و مسجد برپا و صدها نفر نمازگزار پیدا می‌کند.

صالح‌نیا افزود: نتیجه این رفتارهای زشت و غیرانقلابی، هدر رفتن نیروهای انقلاب و قدرت گرفتن کانون‌های فساد در فضای حقیقی و مجازی و تکرار فجایعی دیگر مثل جنایت در آن مدرسه غرب تهران است.

وی در پایان از آیت‌الله تقوی بابت حضورشان در نمازجمعه کن تشککر کرد وگفت: امروز در هر کجای ایران نماز جمعه برپا می‌شود ایشان در اجر و پاداش آن‌ها شریک است چرا که بیش از نیمی از نماز جمعه‌ها در دوران مسئولیت ایشان و با زحمات و پیگیری‌های فراوان ایشان تأسیس شده‌اند و نماز جمعه بخش کن الان قرارگاه تقوا و ایمان و صبر و بصیرت در این منطقه از تهران و میعادگاه زنان و مردان مؤمنی است که پای ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های انبیاء واولیاء ایستاده‌اند.

انتهای پیام