صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «تجلیل از بخش‌ها و طرح‌های برتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن» یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 12 خردادماه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبری با عنوان «بخش‌ها و طرح‌های برتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن تجلیل شدند»، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز شنبه، 12 خردادماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 12 خردادماه و تا ساعت 13:30 تعداد 17 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که چهار خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
«اهتمام به فعالیت‌های قرآنی از تکالیف اصلی مدیران حوزه شهری است»، «پای درس شهید قرآنی|کسب مقام اول از میان ۱۴۰۰ قاری رزمنده/ روایت مادر از بازیگوشی‌های کودکانه»، «تلاوت «جزء هفدهم» قرآن‌ با صدای «سبزعلی، منشاوی و خلیل الحُصری»» و «بخش‌ها و طرح‌های برتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن تجلیل شدند» عناوین چهار خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «بخش‌ها و طرح‌های برتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن تجلیل شدند» در رابطه با بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «شب گذشته در مصلای امام خمینی(ره)، برگزیدگان بخش دستگاه‌ها و نهادهای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شدند.
در این مراسم از برگزیدگان طرح‌ها تجلیل شد که به ترتیب رتبه نخست به طرح «آیه محبوب من»، رتبه دوم به وزارت بهداشت برای برگزاری مسابقات تیمی و رتبه سوم به طرح مشاوره‌های مذهبی حوزه رسید.
در بخش کمیته دولتی نیز بخش حوزوی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی، جامعةالزهرا(س)، موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، موسسه بنیاد امامت و موسسه جامعةالقرآن و موسسه نورالمجتبی(ع)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این بخش از طرح‌های چلچراغ نمایشگاه، فرهنگ معلولان و یادمان امام و یاران نیز تقدیر به عمل آمد».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل جزء 17 قرآن کریم توسط حسین کرمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «تجلیل از 6 فعال قرآنی در همایش «عمری با قرآنم/ «سامانه ندای» قرآن 20 ساله شد»، «رتبه ۱۴ کنکور سراسری و انتخاب سنگر جبهه به‌جای سنگر دانشگاه/ جایزه‌ای که یکسال پس از شهادت اهدا شد»، «بخش‌ها و طرح‌های برگزیده نمایشگاه قرآن معرفی شدند» و «ضرورت حمایت و اشتغال فعالان فرهنگی و قرآنی کشور» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که هر یک از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «رتبه ۱۴ کنکور سراسری و انتخاب سنگر جبهه به‌جای سنگر دانشگاه/ جایزه‌ای که یکسال پس از شهادت اهدا شد» در رابطه با دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «علی مصطفی‌زاده اصل»» کرده که در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: «در ششمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا در سال ۱۳۹۷ هیأتی قرآنی به دیدار خانواده شهید «علی مصطفی‌زاده اصل» رفتند.
در این دیدار مادر شهید درباره فرزند شهیدش گفت: علی را از کودکی در جلسه قرآن یک خانم به نام ملا‌باجی فرستادیم تا وقتش در کوچه و خیابان به بطالت نگذرد، روش کار ملا باجی مانند مکتب‌های قدیمی بود و اگر بچه‌ها درس را خوب یاد نمی‌گرفتند با چوب آنها را می‌زد.
استعدادش در یاد‌گیری قرآن تا حدی بود که پیش از رفتن به مدرسه، قرآن را به خوبی می‌خواند. در نوجوانی در مسابقات قرآن شرکت کرد و در بین ۱۴ هزار نفر اول شد.
بسیار درس‌خوان بود و در کنکور سراسری رتبه ۱۴ را کسب کرد و در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد. اما در ادامه حضور در دانشگاه را رها کرد و راهی جبهه شد، البته در دوران جبهه هم درس می‌خواند، هرگاه به تهران می‌آمد یک ساک پر از کتاب و جزوه به منطقه می‌برد و می‌خواند و پایان ترم می‌آمد و در امتحانات شرکت می‌کرد. پس از شهادت دانشگاه تهران گواهی‌ دانش‌نامه‌اش را برای ما ارسال کرد».
مهر
چهار خبر با عناوین «اجرای ۱۸ برنامه متمرکز قرآنی در پایتخت»، «نرم افزار قرآنی طنین وحی رونمایی شد»، «برترین‌ها در کمیته دستگاه‌ها و نهادهای نمایشگاه قرآن معرفی شدند» و «نگاهی به فعالیت‌های غرفه طرح ملی حفظ قرآن کریم» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده که هر چهار خبر نیز قرآنی هستند.
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز خبری با عنوان «نرم افزار قرآنی طنین وحی رونمایی شد» را منتشر کرده که مربوط به رونمایی از نرم‌افزار طنین وحی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی «طنین وحی» عصر دیروز جمعه یازدهم خرداد ماه و همزمان با چهاردهمین روز از برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت و نیز جمعی از فعالان این عرصه در محل بخش فروش محصولات دیجیتال برگزار شد.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف و نیز اتخاذ روش‌های بدیع و تازه برای ارائه و عرضه معارف قرآن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
صالحی نرم افزار «طنین وحی» را ابتکاری تازه توصیف و خاطرنشان کرد: ترجمه قرآن کریم به شکل مکتوب از هزار سال پیش رواج داشته است اما باید گفت ترجمه این کتاب آسمانی به روش گویای گفتاری ــ نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکتها و آواهای مناسب یک ابداع بدیع و تازه است».
ایرنا
دو خبر از شش خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده‌اند، در حوزه قرآنی جای داشته و مابقی اخبار نیز مربوط به دیگر حوزه‌های معافی می‌شوند.
«معرفی دولتی های برتر در نمایشگاه قرآن» و «نمایشگاهی بین‌المللی با کمترین میهمان خارجی» عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا را تشکیل می‌دهند که هر دو خبر نیز مربوط به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستند.
ایسنا
«با ترجمه گویای قرآن طیف وسیع‌تری رابطه عمیق‌تری با قرآن پیدا می‌کنند»، «ترجمه منظوم قرآن عباس دوزدوزانی رونمایی شد» و «هفت چهره قرآنی در همایش «عمری با قرآن» تجلیل شدند» عناوین سه خبر قرآنی امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
همچنین، در بخش‌هایی از خبر «ترجمه منظوم قرآن عباس دوزدوزانی رونمایی شد» که به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده، آمده است: «در این مراسم عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان این‌که «یکی از دغدغه‌های بنده نشست‌های تخصصی و نیمه تخصصی در نمایشگاه قرآن بود»، اظهار کرد: خوشبختانه به همت دوستان، نشست‌های ده‌گانه تخصصی دانشگاهی طبقه‌بندی نمایشگاه بیست‌وششم، امسال زودتر از سایر بخش‌ها تدوین شد. ۱۴ نشست در حوزه عترت و ۵۰ نشست نیمه‌تخصصی توسط همکاران تدوین شد.
وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ نشست تخصصی و نیمه تخصصی برگزار شد، گفت: در برخی از شب‌ها سه نشست تخصصی و نیمه‌تخصصی در نمایشگاه برگزار می‌شد. ان‌شاءالله به همت اساتید محترم رشد کمی و کیفی بیشتری را در بخش‌ نشست‌های تخصصی و نیمه تخصصی در نمایشگاه داریم».
باشگاه خبرنگاران جوان
دو خبر از 9 خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده‌اند، در حوزه قرآنی قرار داشته و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
همچنین، «تندخوانی جزء هفدهم قرآن با صدای معتز آقایی» و «با ترجمه گویای قرآن طیف وسیع‌ مردم رابطه عمیق‌تری با قرآن پیدا می‌کنند»، عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند.
ایبنا
هر دو خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران که عناوین «دوزدوزانی با پشتوانه علمی و ادبی در حوزه ترجمه و تفسیر این اثر فاخر را تدوین کرد» و «موضوع معراج از هر زاویه‌ای به آن نگاه کنیم مظلوم است» دارند، مربوط به حوزه قرآنی هستند.
میزان
از دو خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده‌اند، هیچ‌کدام قرآنی نبوده و هر دو خبر نیز در حوزه‌های معارفی مختلف انعکاس یافته‌اند.
کیهان
روزنامه کیهان طی امروز اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «نسبت امام علی(ع) با لیلةالقدر» به قلم علی جواهردهی کرده که در بخش‌هایی از این مطلب قابل تأمل و خواندنی آمده است: «در قرآن بارها با عناوین و نشانه‌هایی که قابل رد و انکار نیست، از مقام و منزلت امام علی(ع) سخن به میان آمده است. روایات تفسیری از فریقین عامه و خاصه، به جزئیات وقایع‌ اشاره داشته و آیه یا لفظی از آن را به امام علی(ع) تطبیق کرده‌اند. از جمله این عناوین می‌توان به موارد زیر‌اشاره کرد:
1- نفس پیامبر(ص): خدا در آیه 61 سوره آل‌عمران که به آیه مباهله و ناظر به مناظره‌ای بین پیامبر اسلام(ص) و هیئت نجرانی است، از امیرمومنان علی(ع) به عنوان نفس پیامبر(ص) یاد کرده است: (فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَه عَلَى الْكَاذِبِينَ؛ پس هر که در این باره پس از دانشی که تو را حاصل آمده با تو محاجه کند، بگو: بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و نفس‌های خودمان و نفس‌های خودتان را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. در روایات تفسیری است که پیامبر اکرم(ص) به همراه علی، حسن و حسین و فاطمه به سمت بیابان برای مباهله رفته است. بر این اساس، نفس پیامبر(ص) همان امیرمومنان علی(ع) است. (برگزیده تفسیر نمونه، ج۱، ص ۲۹۰؛ جارالله، زمخشری، الکشاف 1/193، قطع رحلی، دارالمعرفه، بیروت)
2- خریدار رضای خدا: خدا در آیه 207 سوره بقره از امیرمومنان علی(ع) به عنوان کسی که خریدار رضای الهی است و جان درطبق اخلاص می‌گذارد، یاد کرده و فرموده است: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ الله والله رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ؛ و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏ فروشد و خدا نسبت به اين بندگان مهربان است. در روایات تفسیری فریقین به اجماع گفته‌اند شان نزول این آیه خوابیدن امام علی(ع) در بستر پیامبر اکرم(ص) در شب لیلهًْ‌‌المبیت است. همان شبی که قریشیان شبانه به خانه پیامبر(ص) ریختند تا هر یک به شمشیر خویش ضربتی را بر پیامبر(ص)‌ وارد ساخته و ایشان را بکشند».

انتهای پیام