صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

گروه ادب ــ پس از انتشار حکمی مبنی بر انتصاب نصرالله پورجوادی به مدیریت بخش فلسفه مرکز دایرة المعارف اسلامی، وی این حکم را مایه تعجب خود و سوءتفاهم دوستان خواند.

 

به گزارش ایکنا، پس از انتشار حکمی از سوی کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی مبنی بر انتصاب نصرالله پورجوادی، پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان، به مدیریت بخش فلسفه آن مرکز، نصرالله پورجوادی با انتشار نامه‌ای تعجب خود را از این حکم اعلام کرده است.
جناب آقای بجنوردی
رئیس محترم مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی
اخیراً حکمی از جانب جنابعالی برای بنده صادر شده که مایه تعجب بنده و سوءتفاهم دوستان و همکاران گشته است، حکمی که بنابرآن این جانب را لایق دانسته اید که مدیریت گروه فلسفه دایرة المعارف را به عهده بگیرم. همان طور که می‌دانید، بنده نسبت به مسائلی که اخیراً برای آن مرکز پیش آمده است دو بار حضوراً اظهار تأسف کردم و به جنابعالی عرض کردم که هیچ وقت نخواسته و نمی‌خواهم تضعیف و خدای ناکرده فروپاشی آن مرکز را به چشم ببینم و به شما پیشنهاد کردم که اگر کمکی از دست من ساخته است بفرمائید تا انجام دهم.
جنابعالی روز بعد تلفنی از من سؤال کردید که آیا حاضرم مدیریت گروه فلسفه مرکز را به عهده بگیرم و من هم بی‌درنگ قبول کردم، در حالی که سال‌هاست که من از قبول هر نوع مسئولیتی در هر مؤسسه‌ای امتناع کرده‌ام. در مورد گروه فلسفه هم خیال می‌کردم که قضیه با دیدن دو سه مقاله و اظهارنظر درباره آنها یا حداکثر با نوشتن بعضی مقالات خاتمه می‌پذیرد و بعد هم مدیر سابق که یکی از دوستان بنده است به مدیریت خود باز خواهد گشت.
اما حکمی که جنابعالی صادر فرمودید این توهم را ایجاد کرده که بنده خواسته‌ام پست دوستان خود را به چنگ آورم. یک علت این توهم نیز نحوه صدور حکم جنابعالی بود. انتظار بنده این بود که اصلاً حکمی صادر نشود یا اگر می‌خواستید صادر کنید باید اصل ماجرا را منعکس می‌کردید و می‌گفتید شما از من خواستید تا مدیریت بخش فلسفه را قبول کنم. من هم درخواست شما را اجابت کردم. علی‌هذا خواهشمندم که همان طور که حکم مدیریت مرا در سایت مرکز گذاشته بودید، دستور دهید که این نامه را در همان سایت بگذارند تا رفع سوءتفاهم شود.
با تشکر
نصرالله پورجوادی- 10/3/97
انتهای پیام