صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

گروه هنر ــ «جاده کناره» عنوان نمایشی است که محمد حسن زاده آن را برای شرکت در جشنواره «تئاتر رضوی» کارگردانی می‌کند.

محمد حسن‌زاده، کارگردان تئاتر محمد حسن‌زاده، نویسنده و کارگردان تئاتر رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: ابتدا قرار بود با نویسندگی و کارگردانی نمایشی تحت عنوان «اسماعیل طلا» در سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» شرکت کنم که این امر به دلیل دامنه دار بودن تحقیقات تاریخی مورد لزوم برای نگارش این نمایشنامه محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه داستان سقاخانه اسماعیل طلا که یکی از صحن‌های آستان قدس رضوی موسوم به صحن انقلاب اسلامی نیز به این نام معروف است، روایتی تاریخی مربوط به دوان افشاریه دارد گفت: با توجه به گستردگی منابع تاریخی مرتبط با این موضوع ترجیح دادم عمیق‌تر به این برهه تاریخی پرداخته تا بلکه بتوانم نمایشنامه‌ای ماندگار و مستند در حوزه فرهنگ رضوی به نگارش درآورم.

حسن‌زاده تصریح کرد: اما برای این دوره از جشنواره «تئاتر رضوی» با کارگردانی نمایش«جاده کناره» به نویسندگی اسماعیل بایگی حضور دارم که رویکردی اجتماعی به موضوع رضوی دارد.

وی در پایان گفت: هر شهری دارای یک جاده کناره یا کمربندی است که افراد می توانند بدون درگیر شدن با بافت اصلی شهر خود را به مقاصد مورد نظر دیگر برسانند و این نمایش نیز روایت زواری است که از جاده کناره به قصد تشرف به آستان قدس رضوی اقدام می‌کنند و اکنون مشغول تمرین آن برای گذران مرحله بازبینی هستیم.

انتهای پیام