صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

گروه معارف- رئیس سازمان تبلغات اسلامی مازندران، گفت: این سازمان تا کنون توانسته 9 هزار و 400 نیروی متخصص قرآن در رشته‌های مختلف قرانی تربیت کند که 3 هزار و 500 نفر از آنان در سطح استان فعال هستند.

 

به گزارش ایکنا از مازندران حجت الاسلام ناصر شکریان رئیس سازمان تبلغات اسلامی مازندران،  امروز 31 خردادماه در نشست خبری گفت: این نهاد در استان مازندران دارای 978 مرکز و خانه قرآن مردمی، 178 روحانی مستقر، یک کتابخانه تخصصی در شهر بابل، 128 باب کتابخانه و شبستان مساجد، 22 باب کتابخانه حوزه دین در دفاتر، 5 باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، 23 کانون مداحان، بیش از 3 نزار و 500 هیئت مذهبی، 3 هزار و 460 مداح،  و 108 کانون فرهنگی تبلیغی در استان دارد.

وی با بیان اینکه 180 خانه عالم تکمیل شده در استان وجود دارد، افزود: حدود 207 خانه عالم نیمه کاره در استان است که چنانچه از سوی دولت برای هر خانه علم 15 میلیون بلاعوض تعلق گیرد بقیه هزینه ها توسط مردم و خیرین تامین می شود.

شکریان تصریح کرد: دارالقرآن کریم استان مازندران با داشتن 978 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی با بیش از 80 عنوان و در 26 رشته تخصصی به تربیت کادر متخصص مشغول است و در تا کنون توانسته 9 هزار و 400   نیروی متخصص قرآن در رشته های مختلف  تربیت کند که 3 هزار و 500 نفر از آنان در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان 49 جلسه تفسیر به صورت هفتگی برگزار می‌شود،  افزود:  308 حافظ کل قرآن تا  کنون در موسسات قرآنی دارالقران مازندران تربیت شدند.

رئیس سازمان تبلغات اسلامی مازندران، اظهار کرد: چشم انداز هفت ساله قرآنی استان و تدوین طرح 19 ساله قرآنی با عنوان طریق‌الهدی که از پیش دبستانی تا دانشگاه را شامل می شود.

وی در پاسخ به اقدام سازمان تبلیغات درباره حمایت از شعار سال، افزود:  در این راستا تصمیم گیری شده که در سالجاری هیچ فاکتور خریدی را سازمان که از تولیدات داخلی نباشد پرداخت نخواهد کرد.

شکریان عنوان کرد: مجمع خیرین قرآنی در کشور تشکیل شد و به دنبال آن در استان‌ها نیز در حال شکل گیری است و در استان مازندران نیز این مجمع در شهرستان ها شکل گرفته و آغاز به کار کرده است.

وی افزود: یکشنبه هفتم تیرماه مجتمع فرهنگی قرآنی فریدونکنار روز یکشنبه ساعت 10 صبح افتتاح می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بودجه قرآنی سازمان تبلیغات 500 میلیون تومان است که برای اداره امور قرآنی بیش از این مبلغ نیاز است که توسط خیرین تامین می شود.

وی افزود: قرارداد دو طرح های پژوهشی این اداره کل در سال گذشته با جهاد دانشگاهی مازندران بسته شد که مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام