صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه راویان وحی باغین در نظر دارد تا با همکاری سازمان بسیج این شهر طرح «بچه‌های بهشت» را در ترم تابستان برگزار کند.

 حسین نامجوباغینی، مدیر مؤسسه راویان وحی شهر باغین در رابطه با فعالیتهای این مؤسسه در گفتوگو با ایکنا؛ بیان کرد: مؤسسه راویان وحی سال 91 با دریافت مجوز از سازمان فرهنگ وارشاد اسلامی فعالیتش را آغاز کرد و طی این سالها کلاسهای آموزش عمومی و تخصصی قرآن، مفاهیم، حفظ سه جزء قرآن را برگزار کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل عدم توانایی مالی، شهریه کلاسهای مؤسسه بسیار ناچیز است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز 16 مربی آقا و خانم که همگی از قاریان ممتاز استان هستند در مؤسسه به امر تدریس مشغول هستند که به دلیل مشکلات مالی به صورت رایگان فعالیت میکنند.

مدیر مؤسسه راویان وحی اظهار کرد: پیش از این مکان مؤسسه استیجاری بود و پس از مدتی یکی از خیران استان به صورت موقت مکانی را در اختیار مؤسسه قرار داد و در حال حاضر مسجد، محل برگزاری دوره‌‌ها و کلاس‌های مؤسسه شده و فعالیت‌های مؤسسه راویان وحی در مسجد محل پیگیری می‌شود.

وی در رابطه با فعالیت شاخص مؤسسه گفت: کیفیت آموزش‌های عمومی از شاخصه‌های مؤسسه باغین است و در حال حاضر دوره‌‌‌های تربیت مربی را برای مربیان خود برگزار می‌کنیم که مورد استقبال قرار گرفته است.

نامجو‌باغینی با اشاره به مشکلات مؤسسه راویان وحی اظهار کرد: مشکل اصلی ما بودجه و هزینه‌هایی است که در مجلس تصویب ولی تاکنون به دست ما نرسیده است، هرچند مؤسساتی که در شهرهای بزرگ فعالیت می‌کنند از طریق شهریه‌هایی که از قرآن‌آموزان خود دریافت می‌کنند اموراتشان می‌گذرد ولی مؤسسات مناطق محروم قادر به دریافت شهریه نیستند و در مقابل اگر حمایت‌های دولتی هم نباشد در برپایی دوره‌ها و کلاس‌هایشان دچار مشکل می‌شوند.

اجرای طرح تابستانی «بچه‌های بهشت»

مدیر مؤسسه راویان وحی باغین در رابطه با برنامه‌های فصل تابستان این مؤسسه گفت: طرح «بچه‌های بهشت» طرحی متفاوت برای تمامی سنین و ویژه آقایان و بانوان است که با همکاری سازمان بسیج شهر باغین برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌های این طرح برپایی کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و ترتیل، کلاس‌های فرهنگی در رشته‌های مداحی، سرود، تئاتر، احکام و نمایش فیلم، کلاس‌های ورزشی در رشته‌های نینجا، کاراته، کنگ‌فو، دفاع شخصی، تیراندازی، ژیمناستیک، بدنسازی و شنا و همچنین برگزاری اردوهای یک روزه المپیادهای ورزشی و کوهپیمایی، آموزشهای‌ رزمی و آشنایی با سلاح است.

وی در ادامه به نحوه ثبت نام این دوره‌‌ها اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها در پنج مکان برگزار می‌شود و ثبت نام آن همه روزه یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء در پایگاه‌های بسیج و یا مساجد انجام می‌شود. پایگاه شماره یک مسجد امام(ره)، پایگاه شماره دو مسجد چهارده معصوم(ع)، پایگاه شماره سه مسجد جبلالنور، پایگاه شماره چهار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و پایگاه شماره پنج نیز حوزه مقاومت ولی عصر(عج) از جمله مکان‌های برگزار‌کننده طرح «بچه‌های بهشت» است.

نامجو اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند با شماره 09139955970 تماس و یا به حوزه مقاومت ولی عصر(عج)، پایگاه مقاومت ثارالله، مؤسسه قرآن و عترت راویانوحی باغین مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، مؤسسه راویان وحی واقع در شهر باغین کرمان، بلوار امام خمینی(ره)، میدان قائم، جنب دفتر امام جمعه واقع است.

انتهای پیام