صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
حجت‌الاسلام زائری پیشنهاد داد؛

گروه شبکه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: شخصا از همه مسئولان درجه یک کشور و سطوح بالای مدیریتی نظام دعوت می‌کنم به‌همراه خودم هشت ساعت در یکی از روز‌های شنبه تا پنج‌شنبه تابستان با چالش خیابان‌گردی بپیوندند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس و پژوهشگر دینی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و تلگرام نوشت:
 
«فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است برای بازنگری در تاریخ و ماهیت و آثار و دستاورد‌های انقلاب و بررسی شعار‌ها و آرمان‌های مردم و رهبران شان و ارزیابی میزان موفقیت ما در تحقق آن شعار‌ها و آرمان‌ها؛ استمرار قدرتمند و موفق این مسیر جز با مرور دقیق و منصفانه و علمی این تجربه چهل ساله ممکن نیست و اگر بخواهیم آینده انقلاب درخشان و قوی باشد لاجرم باید گذشته را با دقت و جدیت مطالعه کنیم ونقاط ضعف و قوت کارنامه انقلاب را به صراحت بشناسیم.

باید اکنون در چهل سالگی انقلاب ببینیم ارکان چهارگانه هویتی نظام یعنی «استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلام» تا چه اندازه محقق شده و اگر در هر کدام کاستی و نقصی مشاهده می‌کنیم به چه دلیل و چگونه قابل اصلاح و بهبود است. یکی از مهم‌ترین لوازم این مطالعه ضروری و اجتناب‌ناپذیر که حکم شرع و اقتضای عقل است، حضور نزدیک مسئولان نظام و مدیران در میان مردم و ارتباط نزدیک و چهره به چهره با آنان خواهد بود و این هدف البته به شکل رسمی با حضور دوربین و مراقبت محافظان و نظارت اطرافیان محقق نخواهد شد.

جلسات تشریفاتی و تعارف‌آمیز ارتباط مردم و مسئولان در طول این چهل سال نیز بار‌ها برگزار شده و اگر قرار بود فایده‌ای داشته باشد اکنون نتیجه می‌داد و مسئولان اطلاع دقیق و عینی از مشکلات و درد‌های مردم می‌داشتند. مطالعات پژوهشی و پیمایش‌های علمی دقیق نیز در طول این سال‌ها صورت گرفته است و اگر قرار بود تحلیل آن یافته‌های پژوهشی تأثیر قاطع بگذارد باید اثری محسوس می‌داشت و مسئولان کشور را تکان می‌داد و درباره تهدید‌های جدی فساد‌های اقتصادی و بحران‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی به اقدامی عینی و اورژانسی وامی‌داشت.

واقعیت این است که هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها به‌اندازه لمس شخصی و دریافت مستقیم فرد از مسائل اثرگذار نیست و چنان که گفته‌اند: «شنیدن کی بود مانند دیدن» تنها وقتی یک مدیر و مسئول خودش به عمق فاجعه و شدت مشکل پی می‌برد که از نزدیک موضوع را دریابد و بی‌واسطه و بی‌ملاحظه طعم درد‌ها را بچشد. تا زمانی که مسئولان در خودرو‌های شیشه دودی می‌نشینند و پشت در‌های بسته جلسه تشکیل می‌دهند و عبارات تعارف‌آمیز می‌گویند و می‌شنوند محال است که حس و حال مردم را درک کنند و تا زمانی که از اطرافیان خود کلمات دلپذیر و سخن‌های شیرین می‌شنوند هرگز تلخی ناسزا‌ها و فریاد‌های مردم را درنخواهند یافت.

شاید بزرگ‌ترین عبادت و مهم‌ترین خدمت مسئولان کشور در ماه‌های آینده این باشد که چالش حضور در جامعه را بپذیرند و بدون محافظ و راننده و دور از دفتر و دستک حداقل به مدت چند ساعت قدم در کوچه و خیابان و اتوبوس و مترو بگذارند. آن وقت چیز‌هایی را خواهند دید که تاکنون ندیده‌اند و چیز‌هایی خواهند شنید که تاکنون نشنیده اند و چیز‌هایی در خواهند یافت که هرگز به ذهن و فکر هیچ رئیس و مدیری خطور نکرده است!»
 
انتهای پیام