صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

گروه فعالیت های قرآنی - یک حافظ قرآن با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی، بهترین روش در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور است، گفت: جوانان با شرکت در مسابقات و تجلیل مسئولین از آنان به حفظ قرآن رغبت بیشتری پیدا می کنند.

سمیرا سبزی فروش حافظ کل قرآن کریم از شهرستان خوی در حاشیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به مدت 4 سال حفظ قرآن را آغاز نموده، بیان کرد: با توجه به علاقه فراوان به قرآن و آرامشی که با خواندن آیات قرآن در وجودم احساس کردم به حفظ کلام الهی ترغیب شدم.

وی ادامه داد: نخستین بار در قسمت حفظ 10 جزء در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن شرکت نموده و مقام اول استان را کسب کردم که همین امر موجب تشویق بیشتر من برای ادامه حفظ قرآن گردید.

این حافظ قرآن افزود: کلاس های قرآنی و مراکز حفظ بسیار سطح عالی در شهرستان خوی و همچنین استان وجود دارد و علاقه مندان به حفظ می توانند از ظرفیت کلاس های موجود در استان برای حفظ کلام الهی بهره گیرند.

وی درخصوص آیه الهام بخشی که سرلوحه زندگی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: آیه 160 سوره انعام 《مَنْ جَاءَ بِالحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا ۖ وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ》هر کس کار نیکو کند او را ده برابر آن خواهد بود و هر کس کار زشت کند به قدر کار زشتش مجازات شود و بر آنها اصلا ستم نخواهد شد، آیه ای است که همیشه در ذهنم ماندگار شده است.

سبزی فروش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مشوق خوبی برای افراد به ویژه جوانان می باشد چرا که با شرکت در هر مرحله از مسابقه و تجلیل مسئولین، شوق بیشتری برای ادامه حفظ پیدا می کند. 

وی سطح مسابقات قرآن آذربایجان غربی را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مسئولین قرآنی استان اهتمام بسیار خوبی در برگزاری مسابقات قرآنی داشته و این مساله جایگاه و ارزش قرآن را در استان می رساند و همچنین داوران بسیار با عدالت در میان متسابقین نظر می دهند.

انتهای پیام