صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

گروه بین‌الملل ـ هیئتی از قراء‌، حفاظ، اساتید و فعالان مؤسسه قرآنی «الثقل الاکبر» بغداد، صبح امروز(23 تیرماه) از مقر خبرگزاری ایکنا در تهران بازدید کردند.

به گزارش ایکنا، هیئتی از اساتید، قاریان، مبتهلان، فعالان و خوشنویسان مؤسسه قرآنی «الثقل الاکبر» شهر بغداد، پایتخت عراق، صبح امروز از محل خبرگزاری ایکنا در تهران بازدید کردند.

این هیئت در این دیدار، در جریان فرآیند تولید و انتشار اخبار در ایکنا قرار گرفتند و با بخش‌ها و سرویس‌های مختلف خبری این رسانه آشنا شدند.

فعالان قرآنی عراق در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت عظیم ایکنا در حوزه تولید و انتشار اخبار قرآنی، آمادگی خود را برای همکاری با این رسانه اعلام کردند.
 
معرفی مؤسسه قرآنی الثقل الاکبر

علی عبدالحسین، مسئول روابط عمومی مؤسسه قرآنی «الثقل الاکبر» بغداد در این دیدار، پس از معرفی کادر قرآنی این مؤسسه، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه قرآنی وابسته به بخش فرهنگی گردان‌های «حزب‌الله» عراق است که 8 سال پیش تأسیس شده و اکنون 74 کارمند و 6 شعبه در سطح شهر بغداد دارد.

وی افزود: فعالیت‌های این مؤسسه متمرکز بر آموزش حفظ و تلاوت قرآن، علوم و مفاهیم قرآنی است و کادر قرآنی این مؤسسه، در ماه رمضان امسال 40 ختم قرآنی در سطح شهر بغداد برگزار کردند.

علی عبدالحسین گفت: مؤسسه الثقل الاکبر، در ماه رمضان امسال، میزبان گروه تواشیح «محمد رسول الله(ص)» از جمهوری اسلامی ایران بود که این گروه محافلی برای تواشیح در سطح بغداد برگزار کرد.
 
ایستگاه‌های اربعین

این فعال قرآنی عراق در ادامه گفت: از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه، برپایی ایستگاه‌های قرآنی در مسیر زوار اربعین حسینی در جاده بغداد به کربلا است که تصحیح تلاوت سوره‌های کوتاه قرآن و برپایی محافل قرآنی از جمله برنامه‌های این ایستگاه‌ها است.

عبدالحسین اضافه کرد: تاکنون فارغ‌التحصیلان و اساتید این مؤسسه رتبه‌های ممتازی را در سطح عراق و جهان اسلام کسب کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه برتر نماینده این مؤسسه در مسابقه نخبگان قرآن عراق اشاره کرد.
 
کسب رتبه‌های برتر

وی افزود: نماینده این مؤسسه در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی در قم موفق به کسب رتبه دوم شد و یکی از اساتید این مؤسسه در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی تلویزیونی «ان للمتقین مفازا» شبکه الکوثر که ماه رمضان امسال برگزار شد، توانست رتبه پنجم را کسب کند.

علی عبدالحسین به ارتباط مؤسسه الثقل الاکبر با مؤسسات قرآنی عراق اشاره کرد و گفت: این مؤسسه از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک با تمامی مؤسسات قرآنی در استان‌های جنوب، مرکز و شمال عراق در ارتباط است.
 
دوره‌های آموزشی

وی گفت: دوره‌های آموزشی این مؤسسه متمرکز بر حفظ، احکام تلاوت، قرائت‌های ده‌گانه، لحن، تلاوت تحقیقی، قرائات هفت‌گانه است و اجازه‌‌نامه‌های قرآنی با سند‌های معتبر نیز از سوی این مؤسسه به قاریان اعطا می‌شود.

مسئول روابط عمومی مؤسسه الثقل الاکبر درباره برنامه‌های آینده این مؤسسه گفت: از جمله طرح‌های آینده این مؤسسه تأسیس شعبه این مؤسسه در جنوب عراق است و همچنین، در نظر داریم با مؤسسات قرآنی جمهوری اسلامی ایران نیز تعامل داشته باشیم.

در پایان این دیدار، غیث هیثم، قاری و استاد مرکز مطالعات قرآنی امام حسین(ع) در بغداد وابسته به مؤسسه الثقل الاکبر به تقلید از استاد محمد لیثی، از مشاهیر قرائت مصر آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

همچنین، در این دیدار، اعضای مؤسسه قرآنی الثقل الاکبر، آمادگی خود را برای حضور در دوره آموزشی مجازی خبرگزاری ایکنا اعلام کردند و مقرر شد اخبار مؤسسه برای انتشار در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار بگیرد.
 
برای مشاهده گزارش تصویری این بازدید، اینجا را کلیک کنید
 
انتهای پیام