صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ عضو اتحادیه قرآنی مازندران شفافیت مدیران را لازمه ایجاد هرچه سریع‌تر اتحادیه مدغم کشوری دانست.

میثم شالیکار،‌ عضو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با بحث تسریع در روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشوری اظهار کرد: در بحث ادغام به نظر می‌رسد تا به امروز به خاطر عدم شفاف‌سازی دستگاه‌های مداخله‌کننده در امور قرآنی چه نهادهایی که در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات حضور داشتند و چه نهادهایی که به عنوان نماینده‌های مردمی بودند، این امر به تعویق افتاده است و اگر این سازمان‌ها و نهادها از شفافیت کافی و صداقت لازم برخوردار بودند، امروز این مسائل و مشکلات به وجود نمی‌آمد.
شالیکار ادامه داد: همین اساس‌نامه‌ای را که امروز وجود دارد و حدود سه سال پیش توسط خود این افراد مصوب شد، هیچ استانی در جریان آن قرار نگرفت و امروز نیز همین آقایان برای اینکه در واقع چون از مجموعه خارج شده‌اند و بتوانند خود را در اساس‌نامه‌ای که خود تبیین کرده‌اند جای دهند، اساس‌نامه را قبول ندارند.
عضو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت مازندران با بیان اینکه قرآن امانتی است الهی و باید به صورت کلی به آن نگاه کرد، تصریح کرد: برخی مدیران متأسفانه نتوانستند این موضوع یعنی مسئله اساس‌نامه را که دارای ضعفهای زیادی نیز است را با جدیت بررسی و عملیاتی کنند و در کوتاه‌ترین زمان مجموعه اتحادیه مدغم کشوری را تشکیل دهند.
وی اظهار کرد: تسریع در روند شکل‌گیری اتحادیه مدغم کشوری می‌طلبد که مدیران سابق و فعلی شفافیت خاصی داشته باشند و تنها به دنبال حاکمیت خود نباشند. همچنین، نهادهای مردمی نیز باید به دنبال انتفاع شخصی خود نباشند و مصلحت کشور در این مسئله دیده شود. ان‌شاءالله با همت مدیران عامل استان‌ها بحث ادغام را پیگیری خواهیم کرد و آن را به ثمر خواهیم نشاند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط