صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

گروه فعالیت‌های قرآنی - تفاهم‌نامه اجرایی طرح قرآنی ۱۴۵۲ در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در سال ۹۷ منعقد شد.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: هرساله برنامه‌های قرآنی با محوریت آموزش حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم، ایجاد فضایی قرآن در جامعه و لزوم بهره‌مندی بیشتر از مفاهیم قرآن کریم و تدبر درآیات الهی ازجمله اهداف اجرای طرح قرآنی ١٤٥٢ در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: این تفاهم‌نامه فی‌مابین کانون تخصصی قرآن و عترت رحمه اللعالمین مسجد ثارالله شهر ایلام به‌عنوان کانون مرکزی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای اجرای طرح قرآنی ١٤٥٢ منعقدشده است.
چراغی‌پور بیان کرد: تعامل، هماهنگی و همکاری با دفتر قرآن و عترت ستاد عالی و دبیرخانه استانی جهت برگزاری کلاس‌ها در کانون‌های سطح استان و پاسخگویی به سؤالات، تکثیر و توزیع آیین‌نامه‌های اجرایی، فرم‌ها و پوسترها در سطح کانون‌های استان، انجام و ارائه گزارش عملکرد مکتوب و مصور اجرای طرح در استان در مشخصات کلاس‌ها، مشخصات نفرات شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
وی با بیان اینکه این کلاس‌ها با محوریت حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم برگزار می‌شود و سهمیه برگزاری کلاس‌ها در سطح استان ٢٥ کلاس است، گفت: کلاس‌های از ٢ تیرماه تا ١٥ اسفند سال جاری در سه بازه زمانی تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شود و تعداد نفرات هر کلاس باید ١٥ الی ٢٥ نفر باشد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان تصریح کرد: هم‌زمان با گرامیداشت ١٨ اسفند در مراسمی از حافظان قرآن کریم که در این طرح موفق شوند با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام