صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
امام جمعه بوشهر:

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: تجاوز و حمله به سرزمین‌های اسلامی و تهاجم به اعتقادات دینی مسلمانان نشان از استيصال آمریکای مستکبر و صهيونيسم ظالم دارد و آمریکا از کشورهای نقض کننده حقوق بشر مانند عربستان حمایت می‌کند چرا که اهداف استکباری را محقق می‌سازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر 5 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه تأمین و حفظ منافع ملی هدف سیاست خارجی نظام است، اظهار کرد: تأمین و حفظ منافع ملی از طریق تعامل و تقابل از سیاست‌های مهم خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب بر این مهم تأکید کردند.

وی افزود: ایدئولوژی را از عقیده و باورها نباید تفکیک کرد و از این رو ایدئولوژی، مشتمل بر عقاید، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی است و انفکاک دین از ایدئولوژی و جدایی سیاست از دین از سیاست‌های سکولارها است.

تهاجم به اعتقادات دینی مسلمانان نشان از استيصال استکبار

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تجاوز و حمله به سرزمین‌های اسلامی و تهاجم به اعتقادات دینی مسلمانان نشان از استيصال آمریکای مستکبر و صهيونيسم ظالم دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران را حافظ حقوق دائمی بشر دانست و استکبار مظهر خیانت به دمکراسی و آزادی بشر است و آمریکا از کشورهای نقض کننده حقوق بشر مانند عربستان حمایت می‌کند چرا که اهداف استکباری را محقق می‌سازد.

وی با گرامیداشت 6 مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: نظام اسلامی ایران و استان بوشهر در حال توسعه و پیشرفت است که توجه به مهارت باید در دستور کار همگان به‌ویژه جوانان قرار بگیرد و باید مهارت‌آموزی جوانان استان بوشهر بر اساس نیازهای صنعتی و کارآفرینی باشد و استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه صنایع از جمله منابع انرژی برخوردار است که باید به جوانان متناسب با نیازهای این صنایع آموزش مهارتی داده شود تا زمینه اشتغال این جوانان در این صنایع فراهم شود.

بارگاه امام هشتم شیعیان کانون نورانی فرهنگ رضوی در جهان

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر از دست‌اندرکاران کاروان جشم ملی و مردمی زیرسایه خورشید قدردانی کرد و گفت: خدام حرم آستان قدس رضوی در دهه کرامت استان بوشهر را منور به نور حضرت ثامن‌الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) کردند چرا که بارگاه امام هشتم شیعیان کانون نورانی فرهنگ رضوی در استان‌ها و جهان است.

ضرورت پیوست‌های فرهنگی، علمی و زیست محیطی در صنایع مختلف

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر اولویت قرار دادن اشتغال جوانان استان در عرصه‌های گوناگون تأکید و تصریح کرد: استخدام جوانان استان بوشهر که دارای ظرفیت بالای مهارتی و تحصیلاتی هستند در اولویت قرار بگیرد و باید از این افراد در تمامی مراحل از مدیران ارشد تا پایین‌ترین رده استفاده شود و لذا پیوست‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، رفاهی، زیست محیطی  و دیگر موارد در صنایع مختلف محقق شود چرا که بسیاری از پیوست‌ها اجرایی نشده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینک نیروگاه اتمی بوشهر در حال ساخت مدرسه است، تأکید کرد: ساخت مدرسه، دبیرستان، دانشکده برای رشد تحصیل فرزندان استان بوشهر در رشته‌های متناسب با صنایع به ویژه در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اجرایی نشدن پیوست‌های صنایع و عدم استخدام جوانان هیچ توجیهی پذیرفته نمی‌شود، افزود: این صنایع باید خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، رفاهی و زیست محیطی نسبت به مناطق پیرامونی مورد  توجه قرار دهند و اشتغال جوانان در اولویت قرار دهند چراکه هیچ توجیهی در این عرصه پذیرفتنی نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه جوانان این استان نباید برای اشتغال به دفتر مدیران مراجعه کنند بلکه مسئولان باید به سراغ آنان بروند، تصریح کرد: احترام، تکریم و خدمت‌گذاری صادقانه  به مردم به‌ویژه جوانان استان باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد و برای حل مشکلات آنان باید جهادی وارد عمل شوند.

بحران آب بوشهر یک بحران تاریخی است

خطیب نماز جمعه بوشهر به وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر پرداخت و با بیان اینکه 8 سال پیش در زمینه بحران آب استان تذکراتی به مسئولان ارائه شد، گفت: بحران آب استان بوشهر یک بحران تاریخی است که باید بر اساس سند چشم‌انداز، مشکل تامین آب استان بوشهر برطرف شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری از رنجش مردم استان در زمینه کم‌آبی خبرداد و تاکید کرد: مردم استان بوشهر در فشار کم‌آبی قرار دارند که در این زمینه با مذاکره  با وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست.

وی خاموشی و قطعی مکرر برق در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان بوشهر در حالی که 2 برابر ظرفیت مصرف، برق تولید می‌شو،د خاموشی و قطعی مکرر برق ادامه دارد در حالی که استان‌های خوش‌آب و هوا با این همه قطعی برق روبه‌رو نیستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه چرا مسئولان برای حل مشکلات مردم چاره اندیشی نمی‌کنند، تاکید کرد:  چرا مردم استان بوشهر همیشه باید متحمل عذاب و رنج  و کمبودها باشند؟

وی با بیان اینکه برخی استان‌هایی که دارای آب و هوای مناسبی هستند؛ از قطعی برق در رنج نیستند؛ گفت: با بررسی‌های انجام شده استان‌های خوش آب و هوا یا قطعی برق ندارند و یا اینکه برخی مواقع در هفته خاموشی اعمال می‌شود ولی در استان بوشهر قطعی برق متناوب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان با بیان اینکه قطعی برق مشکلاتی برای مردم در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است، تصریح کرد: مسئولان باید با تماس با وزارتخانه و رایزنی مشکل قطعی مکرر برق در استان بوشهر را برطرف کنند.

فعالیت 42 هزار نفر خادم افتخاری نماز در 900 مصلای نمازجمعه

یادآور می‌شود، درحال حاضر 900 نماز جمعه توسط امامان جمعه در مناطق مختلف کشور اقامه می‌شود و 42 هزار نفر خادم افتخاری نماز در ستادهای نماز جمعه کشور فعالیت دارند که حدود 26 هزار نفر این شمار آقایان هستند.

حامد فکوری

انتهای پیام