صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

گروه فعالیت های قرآنی – امام جمعه ماکو با بیان اینکه اگر فعالیت های فرهنگی و قرآنی کانون های مساجد با موفقیت روبرو شود، در واقع نظام جمهوری اسلامی موفق شده و پیشرفت کرده است، گفت: کانون های مساجد، پایگاه های بسیج و هیات امنای مساجد باید با یکدیگر همدل و متحد باشند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در جمع مدیران کانون های مساجد ماکو بیان کرد: فعالیت در مساجد بخصوص در کارهای فرهنگی و قرآنی کانون ها توفیقی الهی می طلبد که نیازمند اتحاد و همدلی افراد دخیل در این امر است.
وی ادامه داد: مساجد اگر در هویت و تراز اسلامی قرار گیرند، بزرگ ترین عنایت الهی از سوی خداوند شامل حال ما خواهد شد چرا که مساجد همواره به عنوان یک سنگر شناخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رنجبری اظهار کرد: ما نیز همچون دشمن باید حرکت منضبط و قرارگاهی داشته و به صورت یک تیم حرکت کنیم نه اینکه در صدد تخریب یکدیگر برآمده و به فکر رقابت باشیم.
وی با اشاره به اینکه مسجد به هیچ وجه محل ریاست نیست، خاطرنشان کرد: مسجد خانه خدا بوده و همه در آن یک خدمتگزار به حساب می آیند که باید در راه ترویج معارف اسلامی و خدمت و آبادی مساجد قدم بردارند.
امام جمعه ماکو با تاکید بر عدم نگاه جزیره ای و مستقل به مسائل تصریح کرد: همه باید به فکر مردم بوده و بدانیم که همگی زیر یک پرچم واحد زندگی می کنیم و رهبر، هدف، قبله و قرآن ما یکی است و باید قبول کنیم که در صوت کار تیمی و واحد موفق خواهیم شد.
وی افزود: موفقیت کانون های مساجد، پیشرفت و موفقیت نظام جمهوری اسلامی را به دنبال دارد و نباید در میان علما و روحانیون مساجد بخصوص کانون ها نگاه منفی و رقابتی جریان داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین رنجبری تصریح کرد: نگاه منفی و رقابتی در مساجد بخصوص میان روحانیون موجب از بین رفتن هویت معنوی مساجد می گرد و برخی نگاه های منفی که نسبت به روحانیت در جامعه وجود دارد با این امر فراگیر می شود.
لازم به ذکر است شهرستان منطقه آزاد ماکو ، دارای 30 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد بوده که 14 باب از کانونها روستایی و 16 باب شهری می باشد و رشد کیفی و کمی کانونهای این شهرستان از سال ۱۳۹۳ شروع شده است به طوری که 20 باب از کانونهای این شهرستان در این چهار سال اخیر با پیگیری های امام جمعه فعال ماکو تاسیس شده است.
گفتنی است کانون فرهنگی و هنری مصلای این شهرستان بنام کوثر زیر نظر امام جمعه محترم فعالیت های گسترده ای در مسجد جامع دارد.
28 باب از کانونهای این شهرستان اهل تشیع و 2 باب اهل تسنن می باشد که با رمز اتحاد و همدلی با محوریت امام جمعه محترم بسیارفعال هستند و در خصوص آسيب هاى اجتماعى و برنامه های قرآنی و هنری فعاليتهای خوبى دارند.
انتهای پیام