صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

گروه جامعه ــ شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه پایتخت امروز وضعیت خوبی در مقابل شرایط بحرانی از جمله زلزله و سیل ندارد، به وضعیت حمل و نقل تهران اشاره و عنوان کرد: وجود گسل‌های مختلف و ساخت و ساز‌های غیر اصولی و بسیار زیاد در تهران باعث شده است که در برابر زمین لرزه آسیب پذیر باشیم و همین امر در زمان وقوع بحران بعد از مردم یکی از مهمترین مسائل است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد علی افشانی، شهردار تهران صبح امروز دوشنبه 14 مرداد ماه، در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه اعضای ستاد گزارش‌هایی را از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های تحت امر خودشان ارائه کردند.

وی افزود: امروز مدیریت بحران یکی از مسائلی بسیار مهمی است که باید به صورت اصولی و شکل دقیق رسیدگی شود بررسی‌ها نشان داده که عدم آموزش صحیح و به موقع سبب می‌شود تا در هنگام وقوع بحران و حوادثی مانند سیل و زلزله افرادی که قصد کمک کردن دارند و همچنین افرادی که دچار آسیب دیدگی می‌شوند امداد رسانی صحیحی را دریافت نکنند و دچار آسیب دیدگی شوند. از همین رو باید روند میزان آموزش شهروندان ارتقا پیدا کند.

ترافیک در بحران

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ترافیک و حمل و نقل یکی از عوامل مهم در هنگام وقوع بحران در تهران است گفت: متاسفانه تهران امروز وضعیت خوبی در زمینه حمل و نقل ندارد و وجود گسل‌های مختلف و ساخت و ساز‌های غیر اصولی و بسیار زیاد در تهران باعث شده است که در برابر زمین لرزه آسیب پذیر باشیم و همین امر در زمان وقوع بحران بعد از مردم یکی از مهمترین مسائل است همان طور که در تجربه چند وقت پیش زلزله ملارد شاهد بودیم که معابر اصلی تهران با حجم زیاد ترافیک و در برخی مواقع قفل شدن عبور و مرور مواجه شد.

افشانی با بیان اینکه پیش بینی کرده‌ایم که اورژانس هوایی و امکان امداد و نجات هوایی را برای تهران فراهم کنیم گفت: یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه وجود پادگان‌ها در شهر و اطراف شهر تهران است که می‌توان از این فضاها برای ورود بالگرد و امداد و نجات هوایی در شرایط بحران استفاده کنیم.

هر منطقه تهران یک استان معین دارد

وی اظهار کرد: باید هر منطقه از تهران یک استان معین داشته باشد که با استفاده از ظرفیت این استان‌ها در هنگام وقوع زلزله و بحران مورد استفاده قرار گیرد و وضعیت حمل و نقل و اسکان مردم در این استان‌ها مشخص و بررسی شود.

افشانی در پاسخ سوالی مبنی بر سخنان رئیس ستاد مدیریت بحران و آمادگی 15 درصدی تهران در برابر زلزله گفت: با توجه به اینکه مبنای تحقیق و سخنان ایشان را نمی‌دانم درصدی تعیین نمی‌کنم اما در هر صورت ما باید بحران را به گونه‌ای مدیریت و ساماندهی کنیم که خسارت به حداقل برسد. البته در همین اساس طبق قانون جلساتی ماهانه باید برگزار شود که ما در آن حضور داریم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به احتمال وقوع سیل در تهران هم گفت: خشکسالی و کمبود باران نباید ما را از احتمال وقوع سیل در تهران غافل کند چرا که ممکن است در هر فصلی و با هر تغییر شرایط جوی سیلاب رخ دهد و ما باید آمادگی لازم را در این مواقع داشته باشیم که در کمیسیون عمران مجلس در این خصوص جلساتی برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت بحران تهران و اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: یکسری از اقدامات به گونه‌ای نیست که بتوانیم بلافاصله آنها را انجام دهیم و لذا باید کار کارشناسی و دقیقی در رابطه با آنها اجرای شود و به نتیجه مطلوب و دقیقی برسیم.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران و احتمال اینکه این قانون شامل حال وی شود گفت: این قانون باید در شورای نگهبان به تصویب برسد و ابلاغ شود اما بنده کاملا موافق قانون هستم و معتقدم باید همه تابع آن باشند و هر کسی که مشمول این قانون می‌شود باید از آن تبعیت کند لذا باید یک نیروی جوان و با تجربه جایگزین افراد بازنشسته شود که قطعا حضور موثری خواهند داشت.

شهردار تهران افزود: در مورد بنده هم پس از ابلاغ و اجرای این قانون استفساریه‌ای از مجلس خواهیم گرفت که براساس آن عمل خواهیم کرد.

 انتهای پیام