صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

گروه بین‌الملل - در حالی که موضوع حجاب به عنوان یک نماد اسلامی همواره حساسیت‌های زیادی را در فرانسه و برخی کشورهای غربی ایجاد کرده، هفته‌نامه فرانسوی «لوپوئن» گزارشی درباره نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن و مد منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه؛ این نشریه در مقدمه گزارش خود به بهانه واکنش‌هایی که انتشار تبلیغات شرکت گپ (Gap) ایجاد کرده، آورده است که این قطعه پارچه‌ای که زنان مسلمان بر سر می‌کنند، بیش از یک هزار تفسیر دارد.

لوپوئن با انتشار تصاویری از یک سالن مد در نیویورک در فوریه سال میلادی جاری می‌نویسد: امروز در آمریکا زنان مهم و قدرتمند از مانکن گرفته تا وکیل و استاد دانشگاه در به سرکردن روسری‌های مارک به خود تردید راه نمی‌دهند.

در ادامه گزارش به موضوع حجاب و تنوع آن در کشورهای مختلف از اندونزی گرفته تا عربستان و افغانستان و واکنش‌ها به موضوع حجاب در کشورهای مختلف اسلامی و حتی کشورهای اتحادیه اروپا پرداخته شده است.

نکته دیگر در این گزارش اشاره به گرایش رو به رشد حجاب اسلامی در انگلیس، آمریکا، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی است که زنان بیش از پیش مایل به نمایش تعلقات مذهبی و فکری خود هستند و آن را به عنوان یک موضوع هویتی می‌بینند.

انتهای پیام