صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
رخشانی‌مهر پاسخ داد:

گروه جامعه ــ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معتقد است: حل معضل 20 هزار مدرسه فرسوده در تهران جز با در نظر گرفتن اعتباری خاص همانند فعالیتی که در برنامه پنجم توسعه صورت گرفت و چهار میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به نوسازی مدارس تعلق گرفت، امکان پذیر نیست.

مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام آمادگی از سوی خیران هنوز با حجم گسترده‌ای از مدارس فرسوده و یا شهر‌های فاقد مدرسه مناسب مواجه هستیم، گفت: خیران مدرسه ساز از توانمندی بالایی برخوردار هستند و همواره در زمینه مدرسه سازی به یاری دولت آمده‌اند، اما با این وجود ظرفیت نیکوکاران نیز مشخص است و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای تعهدات اعلام شده، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز در هر استانی مجامع خیرین را شکل داده‌اند تا ارتباط بیشتری با مدیرکل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی مدارس داشته باشند، تصریح کرد: با این وجود برخی از مکان یابی‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: در برخی نقاط همچون مناطق عشایرنشین، ساخت مدرسه آجری به صلاح نیست، چرا که دانش‌آموزان سال بعد کوچ می‌کنند و مدرسه بلااستفاده می‌ماند؛ بدین منظور درصدد ایجاد الگویی جدید هستیم که از آن با مدارس توپی نام می‌بریم. این مدارس الگو گرفته از مدارس کپری است و متناسب با معماری عشایر است. مدارس توپی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است و به زوی برای مناطق عشایرنشین نیز اجرایی می‌شود.

رخشانی مهر همچنین به ۲۰ هزار مدرسه فرسوده در تهران اشاره و اظهار کرد: حل این معضل جز با در نظر گرفتن اعتباری خاص همانند فعالیتی که در برنامه پنجم توسعه صورت گرفت و چهار میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به نوسازی مدارس تعلق گرفت، امکان پذیر نیست؛ اینبار نیز باید ردیف خاصی برای رفع فرسودگی مدارس کشور در نظر گرفته شود تا به رفع مشکل خطیر موجود بپردازیم.

انتهای پیام