صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ضمن تأکید بر پرهیز از تهمت زدن، تمسخر و بازی با آبروی انسان‌ها، گفت: شفاف‌سازی داخلی به دشمن اجازه موج‌سواری بر فضای رسانه را نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه استان زنجان مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سایر مناطق کشور دارند چرا که نام این استان با پایتخت شور و شعور حسینی مزین شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید از فضای مجازی غفلت کرد گفت: نباید اجازه دهیم رسانه‌های بیگانه فضای کشور را مدیریت کنند زیرا در نظام جمهوری اسلامی خون پاک ۳۰۰ هزار شهید در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی اهدا شده و هنوز هم برای پایداری انقلاب، شهید می‌دهیم.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ضمن تأکید بر پرهیز از تهمت زدن، تمسخر و به طنز کشیدن، با آبروی انسان‌ها بازی کردن و کارهای غیراخلاقی در فضای رسانه بیان کرد: کیاست، دقت و سرعت در کار رسانه مهم است؛ چرا که اگر غفلت کنیم دشمن جایگزین آن می‌شود.
این مسئول، شفاف‌سازی، دقت در تنظیم خبر، تقویت خوراک رسانه‌های داخلی، تنظیم صحیح خبر و انتخاب تیتر هنرمندانه و مسائلی از این دست از از نکات مورد توجه در انتشار اخبار برشمرد و افزود: رسانه‌ها باید نقد سازنده و مطالبه جدی را مدنظر قرار دهند و لازم نیست حتما این مطالبه در خروجی رسانه منتشر شود؛ چرا که قصد نداریم جامعه را ملتهب کند.
وی با بیان اینکه رسانه، شاه‌بیت جریان‌سازی در جامعه است، اظهار کرد: پارسال کشور با جریان رسانه‌های بیگانه متحمل خسارت‌هایی شد و باید بدانیم رسانه این قدرت را دارد که در جهت مثبت یا منفی یک جریان را به پیش ببرد.
صادقی نیارکی ادامه داد: نگاه کلی در رسانه باید به این صورت باشد که بین مردم و حاکمیت فاصله نیاندازد و نباید با نحوه تنظیم خبر مردم را ناامید کنیم. دستگاه قضایی هم به نوبه خود در بیان صحیح و به‌موقع مطالب می‌تواند در شفاف‌سازی و اعتمادسازی ایفای نقش کند.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در انتشار اخبار و اطلاعات محذوراتی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مربوط به تشهیر، موازین اخلاقی، حقوق شهروندی و قرار گرفتن یک پرونده در مرحله خاص، گاهی اجازه انتشار برخی موضوعات را نداریم.
صادقی‌نیارکی یادآور شد: جریان‌سازی یک اصول دارد که علاوه بر رسانه حتی در اشعار عزاداری هم می‌تواند مهم باشد و وقتی ما خوراک خبری داخل را تامین نکرده و شفاف‌سازی نکنیم، دشمن با موج‌سواری به سود خود جریان‌سازی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای استان زنجان پویایی لازم را ندارد، تاکید کرد: حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفع مشکلات آن‌ها نیازمند حمایت کلان حاکمیتی است.
انتهای پیام