صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

گروه بین‌الملل ـ وزیر خارجه استرالیا از دولت تایلند درخواست کرد که یک فوتبالیست بحرینی منتقد رژیم منامه را که به استرالیا پناهنده شده است آزاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ ماریس پین (Marise Payne)، وزیر خارجه استرالیا، از مقامات تایلندی خواست «حکیم العریبی» بازیکن سابق تیم ملی بحرین را که به استرالیا پناهنده شده و از اواخر ماه نوامبر در تایلند زندانی شده است آزاد کند.

العریبی که منتقد رژیم حاکم در این کشور است، روز 27 نوامبر به درخواست دولت بحرین و براساس حکم پلیس بین‌الملل (اینترپل) در تایلند بازداشت شد.

وی از سوی حکومت آل خلیفه به تخریب یک مقر پلیس در بحرین متهم و به طور غیابی به 10 سال حبس محکوم شده که البته او این اتهام را رد کرده است.
 
پین در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه استرالیا منتشر شده، گفت: استرالیا نگران بازداشت حکیم علی العریبی و خواستار بازگشت فوری او به استرالیا است. بازگرداندن آقای العریبی به بحرین، کشوری که از آن فرار کرده، حقوق او را براساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر نقض می کند.

العریبی روز جمعه به دیده‌بان حقوق بشر گفت: اگر به بحرین برگردانده شود، زندگی‌اش در خطر خواهد بود. او قبلاً گفته بود که در بحرین شکنجه شده و در 2014 به استرالیا فرار کرده و در 2017 به او پناهندگی سیاسی داده شده است.

 وی از منتقدان «شیخ سلمان»، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست که عموزاده پادشاه بحرین است.
 
به گفته دیده‌بان حقوق بشر، مقامات بحرینی او را به خاطر فعالیت‌های سیاسی برادرش در جریان قیام مردم بحرین علیه رژیم حاکم در 2011 شکنجه کرده‌اند.

فیفا نیز از مقامات تایلندی درخواست کرده است که اجازه دهد العریبی در سریعترین زمان ممکن به استرالیا برگردد.

انتهای پیام