صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

کانون خبرنگاران نبأ ــ طرح «زیر چتر آرامش۲» از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها و با همکاری و مشارکت مرکز مشاوره جامعة‌الزهرا(س) در پردیسان اجرا می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملیحه عرب خزائلی، مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها جامعة‌الزهرا(س) در این باره بیان کرد: طرح «زیر چتر آرامش ۲» در راستای بزرگداشت و تحکیم نهاد مقدس خانواده از سوی اداره کل امور طلاب و با مشارکت مرکز مشاوره الزهرا(س) اجرا می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها افزود: این طرح باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در حفظ کرامت زن در خانواده عملیاتی خواهد شد؛ چنانچه می‌فرمایند: «زن در داخل خانواده، عزیز و مکرّم و محور مدیریت درونی خانواده است؛ شمع جمع افراد خانواده است؛ مایه انس، سکینه و آرامش است. کانون خانواده - که حوضچه‌ آرامش زندگىِ پُرچالش و پُرتلاش هر انسانی است - به وجود زن آرام می‌گیرد و سکینه و اطمینان پیدا می‌کند. آن وقت نقش او به عنوان همسر، به عنوان مادر، به عنوان دختر خانواده، هر کدام یک فصل طولانی در تکریم دارد. بنابراین حقیقتاً باید در زمینه‌ ارزش و کرامت زن در نظر اسلام، بازنویسی، بازگویی و بازبینی کرد».

در همین رابطه بخوانید: مشاوره ازدواج به طلاب «زیر چتر آرامش» 

عرب خزائلی یادآور شد: خانواده به منزله کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به‌طوری‌که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آن‌ها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به‌راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها مبنی بر درخواست خانواده‌های طلاب ساکن پردیسان با تراکم جمعیتی بالا و نیاز ایشان به مباحث مشاوره‌ای صورت گرفته است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده تصریح کرد: این طرح در گام اول با همکاری اداره کل تبلیغ و ارتباطات در نماز جمعه پردیسان اجرا شد که با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از خانواده‌ها نیاز به حضور روان‌پزشک و روان‌شناسان نیز توسط کارشناسان در طرح اجرای برنامه قرار گرفت.

عرب خزائلی ادامه داد: گام دوم این طرح با همکاری دفتر امام جمعه پردیسان فضایی مناسب در کنار مسجد فاطمه‌الزهرا(علیها‌السلام) واقع در بلوار سلمان در نظر گرفته شده است تا مشاوران مجرب در حیطه مباحث خانواده و با توجه به نیاز شدید منطقه بتوانند ما را در این امر مهم یاری کنند.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای دغدغه مدیر جامعه‌الزهرا(س) در ایجاد روح امید و نشاط و تعاملات مفید برون‌سازمانی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، برنامه زمان‌بندی شده و جزئیات اطلاع‌رسانی می‌شود.

آمنه اسلامی

انتهای پیام