صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «اعلام آمادگی ۲۷ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تا ساعت 16:30 امروز تعداد چهار خبر با عناوین «دل‌ مردم را با این رژه‌های اشرافی‌ در جشنواره فیلم فجر نسوزانید»، «همزمانی ۴۰سالگی انقلاب اسلامی و ۴۰سالگی استقلال زیمباوه»، «حال و هوای منبرهای تهران در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب» و «ترتیل صفحه ۵۷۲ قران باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، تا این ساعت تعداد یازده خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «توافق‌نامه جدید درباره صدور مجوز مؤسسات قرآنی ابلاغ شد» آورده است: جدیدترین تصمیم برای صدور مجوز موسسات قرآنی مردمی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به‌صورت رسمی ابلاغ شد. عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد روز گذشته و در حاشیه نشست خبری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابلاغ توافق‌نامه مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر تشکیل کمیته هماهنگی صدور مجوز موسسات قرآنی مردم‌نهاد خبر داد و بلافاصله خبر این موضوع در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآنی ارشاد قرار گرفت. خبری که در متن آن آمده است: "مصوبه جلسه 43 مورخ 15 دی 97 شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص توافق‌نامه مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر تشکیل هیأت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی، طی نامه‌ای رسماً در تاریخ 8 بهمن 97 جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شد".
بر اساس این گزارش، توافق‌نامه تشکیل هیأت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی در 8 ماده و 5 تبصره تنظیم و به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی رسیده است که طبق ماده 1 این توافق‌نامه، هیأت مزبور با 7 عضو متشکل از معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بالاترین مقام مسئول قرآنی در سازمان تبلغات اسلامی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یک نفر از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتخاب وزیر، یک نفر از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی به انتخاب رییس سازمان، یک نفر به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی و یک نفر به پیشنهاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی و تصویب شورای فرهنگ قرآنی تشکیل می‌شود. طبق ماده 2 این توافق‌نامه، وظایف و اختیارات هیئت در 5 بند مشخص تعریف شده است که از مهمترین آنها، تعیین ضوابط یکسان در موضوع صدور مجوز، نظارت و نحوه حمایت از مؤسسات قرآنی است.

این صفحه در خبری دیگر با عنوان «اعلام آمادگی ۲۷ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان» آورده است: محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان، گفت: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان 19 تا 26 اردیبهشت 97 و هم‌زمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم بزرگسالان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. از کشورهای مختلفی دعوت به‌عمل آمده تا دانش‌آموزانشان در دو بخش آقایان و بانوان در این دوره از مسابقات شرکت کنند. در دو هفته اخیر و در واقع از سوم بهمن تا پنجم بهمن و همچنین از دهم تا دوازدهم بهمن 97 طی دو دوره مختلف آزمون انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی هم برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ایران و هم اعزام به کشورهای دیگر با حضور بیش از 12 نفر از اساتید برجسته کشورمان برگزار شد.

وی ادامه داد: استادان معتز آقایی در بخش حفظ، امیر آقایی در صحت حفظ، ابوالقاسمی در حوزه تجوید، رحمانی در وقف و ابتدا، خاکی در صوت و اطهری‌فرد در حوزه لحن و همچنین از میان اساتید خواهر، خانم‌ها صریحی‌نژاد و سرمدی در حفظ، صدیقه حسینی در تجوید، مژگان خان‌بابا در وقف و ابتدا، خانم صحاف در صوت و همچنین خانم سمیه حاج‌علی در بخش لحن در این دوره ما را همراهی کردند که با بهره‌گیری از دانش‌آموزان برتر سال 96 و 97، آزمون انتخابی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین نظارت کمیته اعزام و دعوت از قاریان برگزار شد و برترین‌های مسابقات بین‌المللی ایران و کشورهای اسلامی دیگر انتخاب شدند. با عنایت به‌ اینکه سبک و سیاق برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در دور جدید تغییراتی داشته و ما یک مرحله مقدماتی و انتخابی را برای متسابقین خارجی در پیش خواهیم داشت، تا این لحظه 27 کشور اعلام آمادگی کردند. در رشته حفظ 34 پسر و 26 دختر و در رشته قرائت 9 دختر و 18 پسر که مجموعاً 87 نفر هستند، برای حضور در این مسابقات، آمادگی خود را به‌صورت کتبی اعلام داشتند.
9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « معرفی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان»، «از اشرافیت جلوداران صف اسلام تا ساده‌زیستی حضرت علی(ع)»، «نوحه‌خوانی بنی‌فاطمه در ایام فاطمیه»، «حماسه حضرت زهرا(س) را باید شاعرانه بگوییم»، «مهم‌ترین پیام خطبه فدکیه اصلاح مسیر دینداری مردم است»، «حمایت خیّران قرآنی از طرح ملی رحله»، «تلاوت سعید پرویزی از سوره مبارکه هود»، «شکایت حضرت فاطمه(س) به خدا از رفتار برخی صحابه» و «منزلت تسبیحات حضرت زهرا(ع) چیست؟/ محبت حضرت زهرا(ع) معیار شناخت منافق از غیرمنافق است» هستند.

ایسنا
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تا این ساعت تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «آغاز دریافت طرح‌ها و ایده‌های جدید مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» آورده است: کی از اقدمات مهم این دوره از نمایشگاه، فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نو از مؤسسات و فعالان قرآنی و حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های جدید و کاربردی برای حضور مؤثر در نمایشگاه است و مخاطبان گرامی نمایشگاه می‌توانند با ارسال طرح‌های جذاب و کاربردی، علاوه بر مشارکت در اجرای آن، از جوایز و بن‌های خرید از نمایشگاه بهره‌مند شوند.
تمامی افراد حقیقی و حقوقی که دارای طرح و ایده نو هستند می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه iqfa.ir و انتخاب گزینه طرح‌ها و ایده‌های نو، نسبت به ارسال طرح‌های خود اقدام کنند. مخاطبان گرامی ابتدا باید قالب ارائه طرح را دریافت و تکمیل نمایند و پس از عضویت در سامانه و دریافت کلمه کاربری و رمز عبور، با انتخاب گزینه ورود در صفحه اصلی وارد سامانه شده و پس از تکمیل اطلاعات درخواستی طرح خود را بارگذاری کنند. مراحل بررسی و تصویب طرح با استفاده از کلمه کاربری و رمز عبور بالا و از طریق میز کار نمایش داده خواهد شد.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تفکر ناب ایستادن بر روی پای خویشتن انقلاب را به بلوغ اربعینی رسانده است»، «دهه چهارم انقلاب دهه بالندگی و شکوه است»، «بیش از یک میلیون هکتار زمین کشاورزی وقفی در کشور وجود دارد» و «توصیه یک قهرمان زرتشتی: ارزش خاک ایران را بدانیم» است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه از مشخص شدن نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان خبر داده و آورده است: اسامی نمایندگان انتخابی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان اعلام شد. دوره انتخاب برترین‌های قرآنی را باحضور نفرات برتر سی‌و پنجمین و سی‌و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور (۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ) از سوم بهمن تا ۵ بهمن ۹۷ باحضور ۲۱ دانش‌آموز پسر و تاریخ ۱۰ بهمن تا ۱۲ بهمن ۹۷ باحضور ۱۸ دانش‌آموز دختر از سراسر کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن‌کریم در محل سازمان دانش‌آموزی برگزار شد. این دوره با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و نظارت کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن‌کریم و با حضور ۱۲ استاد و داور بین‌المللی برادر و خواهر برگزار شد که نتایج آن به‌شرح ذیل اعلام می‌شود. بر همین اساس امیرحسین رحمتی از استان گلستان نماینده مسابقات دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت و علی فیضی از استان تهران نماینده این دوره از مسابقات در رشته حفظ خواهند بود.
همچنین در بخش بانوان نیز فاطمه نائبی موحد از استان قم در رشته قرائت و زینب امین پور از استان اصفهان در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت خواهد کرد. ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران از ۱۹ تا ۲۶ فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «مسئولان مزین به رفتار قرآنی باشند جامعه اصلاح می شود»، «برگزاری جشنواره قرآنی «چلچراغ آسمانی» همزمان با چهل سالگی انقلاب »، «پوستر آزمون «ترنم وحی» در سال ۹۸ منتشر شد» و «پیام تسلیت رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پی درگذشت استاد قرآنی» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز فقط یک خبر با تیتر «گرفتاری‌های دنیا هم چون خواب پریشان شب» منتشر کرده است.

ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد سه خبر با عناوین «سال نسیان؛ سوگواری فاطمی در نیاوران روی صحنه می‌رود»، «علمای شیعه و سنی در حفظ و انتقال انقلاب به نسل آینده مسئولند» و «اسلام‌ستیز هلندی، سرانجام اسلام آورد» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز امروز صرفاً یک خبر با تیتر «ناگفته‌هایی از حقایق عاشورا اثر آیت‌الله میلانی نقد می‌شود» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

هفت خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «آیا ممکن است خداوند گناهان انسان را پس از توبه نبخشد؟»، «مداحی سلام فاطمیه با نوای مهدی رعنایی»، «بیش از یک میلیون هکتار زمین کشاورزی وقفی در کشور وجود دارد»، «مراسم فاطمیه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود»، «مداحی میثم مطیعی در نوفل لوشاتو فرانسه + فیلم»، «حکم استخاره کردن چیست؟ + فیلم» و «حدیث امام سجاد(ع) درباره نشانه کمال» هستند.

انتهای پیام