صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

گروه بین‌الملل ــ نمایشگاهی از هنرهای قرآنی هنرمندان ایرانی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

به گزارش ایکنا از عراق؛ نمایشگاهی از فرش و تابلو فرش‌های نفیس ایرانی، صنایع دستی و خط نستعلیق هنرمندان ایرانی در سالن وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق برگزار شد.

این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ عراق و همچنین سفارت و رایزنی فرهنگی جمهور اسلامی ایران در این کشور برپا شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جابر الجابری، قائم مقام وزیر فرهنگ عراق و سیدموسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در این کشور صورت گرفت، برخی از مسئولان و مدیران نهادهای مختلف عراقی، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در این مراسم گفت: امروز شاهد برگزاری یک از نمایشگاه‌های معتبر و بزرگ در بغداد هستیم که آثار ارائه شده در آن را هنرمندان ایرانی با خود به این شهر آورده‌اند. فرش و تابلو فرش‌های ایرانی در تمام دنیا شناخته شده و باعث افتخار ماست که تمدن، فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در کنار تمدن و هویت عراقی شکوفا شده است .

جابرالجابری، تصریح کرد: تا کنون همکاری‌های فرهنگی و هنری مطلوبی میان دو کشور ایران و عراق برگزار شده است و این ارتباط و همکاری نماد ریشه‌دار شدن روابط حسنه دو کشور بوده و ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور یا دشمن مشترکی روابط دو کشور را به سمت تیرگی هدایت کند.

وی گفت: اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در روابط خوب دو کشور نشان از ارتباط مناسب و دوستانه با مسئولان ایرانی حاضر در عراق دارد.

در ادامه این مراسم، طباطبایی معاون سفیر ایران در بغداد ضمن تشکر از همکاری مشترک فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و همسایه در توسعه و تعمیق روابط اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با هدف آشنایی مسئولان، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی صورت گرفته است و مردم عراق از نمایشگاه به خوبی استقبال می کنند؛ چرا که شاهد یکی از نمایشگاه‌های آثار تابلو فرش‌های دستبافت، خط و صنایع دستی کشورمان در عراق هستیم که بر اساس سند یادداشت تفاهم فرهنگی و هنری بین ایران و عراق در بغداد دایر شده است .

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر نفیس از تابلو فرش و تعدادی قالیچه‌های نفیس ابریشم، 20 تابلو خط نستعلیق مزین به آیات قرآنی و بیش از 120 قطعه صنایع دستی شامل خاتم، میناکاری و قلمزنی در معرض دید مسئولان، هنرمندان و مردم بغداد قرار گرفت.

انتهای پیام