صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

گروه ادب ــ برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» با برگزاری مراسم قرعه‌کشی برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی به‌نشر، مراسم قرعه‌کشی نهایی مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با پنجاه و هفتمین نشست عصرانه داستان‌نویسان رضوی و از میان حدود ۲ هزار کد قرعه کشی در مشهد برگزار شد و برگزیدگان جوایز ویژه این مسابقه مشخص شدند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مظفر سالاری، نویسنده رمان «دعبل و زلفا» طی برقراری تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم قرعه‌کشی این مسابقه از ارتقای سرانه مطالعه رمان دینی در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: رمان «رویای نیمه شب» هم اکنون به چاپ ۸۰ رسیده و رکورددار رمان دینی در کشور است و رمان «دعبل و زلفا» نیز با استقبال بی‌نظیری رو به رو شده است.
وی با بیان اینکه همانند شهدای مدافع حرم، شهید مدافع حریم ولایت نیز داریم، عنوان کرد: در آن برهه از تاریخ شعرا از طریق اشعار خود، اخبار و وقایع سیاسی را به گوش مردم می‌رسانند و این شاعر گرانقدر که با وجود کهولت سن با اشعار حماسی خود علیه ظلم دستگاه عباسی شعر می‌سرود، سرانجام در سن ۹۲ سالگی و در نماز جماعت با عصای تیزی که به زهر آغشته شده بود مسموم شد و به شهادت رسید.
وی رمان «دعبل و زلفا» را اثر عاشقانه و تاریخی دانست و ابراز امیدواری کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور رونق گیرد.
یادآور می‌شود، ۱۶۱۶ نفر از میان ۱۹۳۷ نفری که به تمامی سؤالات نهایی این مسابقه پاسخ صحیح داده بودند در قرعه‌کشی پایانی یک دستگاه خودروی سواری حضور داشتند و همچنین تمامی ۱۹۳۷ کد حاضر، در قرعه‌کشی هشت کمک هزینه سفر به کربلای معلی نیز شرکت داده شدند.
خدیجه رحمتی از مشهد مقدس برنده جایزه «یک دستگاه خودروی سواری» شد و برگزیدگان «هشت کمک هزینه سفر به کربلای معلی» نیز مشخص شدند.
برگزاری قرعه‌کشی بین تمامی شرکت‌کنندگان که این اثر را خریداری و کد شرکت در قرعه‌کشی را ارسال کرده بودند، از دیگر بخش‌های این مسابقه کتابخوانی بود و در نهایت ۱۱۴ برگزیده از ۲۳ استان کشور جوایز هفتگی این مسابقه شامل کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ارزش چهار میلیون ریال، کارت خرید کتاب به ارزش یک میلیون ریال و بسته متبرک فرهنگی را دریافت کردند.
همچنین در این مراسم از مجموعه‌های مردمی «مقرکتاب»، «کتاب‌رسان» و «پویش مطالعاتی پروانه دانشگاه علوم پزشکی» که در حوزه ترویج کتاب «دعبل و زلفا» همکاری کرده بودند، قدردانی شد.
یادآور می‌شود، مسابقه بزرگ کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با میلاد امام رضا(ع) توسط به‌نشر و با همکاری سایر مؤسسات آستان قدس رضوی از مرداد ماه امسال آغاز و تا آذر ماه ادامه یافت و مجموعاً ۶۳۴۵ نفر در قرعه‌کشی‌های هفتگی مسابقه کتابخوانی «دعبل و زلفا» حضور داشتند.
استقبال از مسابقه کتابخوانی «دعبل و زلفا» سبب شد این اثر که همزمان با دهه کرامت در سال ۹۶ توسط به‌نشر منتشر شده بود به چاپ چهلم و به شمارگان بیش از ۴۶ هزار نسخه برسد.
انتهای پیام