صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب را برای زندگی بشر امروز فراهم کند، قوانین بین‌المللی موجود بیشتر تقویت خوی درندگی، ظلم و ستم کشورهای مستکبر علیه کشورها را حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا از زنجان، عباس بابایی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان،  14 اسفندماه در گفتمان دینی ـ دانشجویی با موضوع «تبیین حقیقت جنگل‌گونه و قواعد بین‌المللی حاکم بر مدیریت دنیای امروز» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و دانشگاه پیام‌نور زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که محرز و مشخص است، این است که قوانین بین‌المللی باید به گونه‌ای باشد که ضامن حفظ بقا و صلح همه مردم جهان در اقصی ‌نقاط دنیا باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه قوانین بین‌المللی باید بتواند زندگی سالم و محیطی امن را برای همه انسان‌ها به‌وجود آورد، بیان کرد: تسهیل‌کنندگی ویژگی دیگر و مهم این قوانین است. همچنین این قوانین باید بتواند زندگی راحتی را برای افراد با قومیت، نژاد، آداب و رسوم و رنگ پوست متفاوت ایجاد کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: با قوانین موجود تعریف ‌شده در جامعه جهانی، آنچه که محرز و مشخص است، قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب را برای زندگی بشر امروز فراهم کند.  
وی تصریح کرد: قوانین بین‌المللی موجود بیشتر تقویت خوی درندگی، ظلم و ستم کشورهای مستکبر علیه کشورها را حمایت می‌کند و برخی از این قوانین همانند قوانین جنگل و دنیای وحشی حیوانات است و یکی از ویژگی‌های قوانین جنگل، غصب و غارت و کشتن برای زنده ماندن است که کشورهای سلطه‌گر در دنیای امروز رفتارهای مشابهی دارند، به طوری که هر کشوری زور و سلطه دارد به دیگر کشورها امان نمی‌دهد.
این مسئول یادآور شد: یکی دیگر از قوانین جنگل، نیرنگ و فریب است که این مهم در دنیای امروز بسیار پررنگ بوده و در رفتار کشورها قابل مشاهده است و نمونه بارز آن معاهده‌هایی است که منعقد می‌شود و این معاهده‌ها نیرنگ علیه کشورهای ضعیف است و منافع کشورهای سلطه‌گر را تامین می‌کند.
وی، قانون زور و سلطه را یکی دیگر از قوانین جنگل دانست و خاطرنشان کرد: در جنگل همه شیر را سلطان جنگل می‌دانند و این یک امر طبیعی تلقی می‌شود و قوانین بین‌المللی نیز نشان از آن دارد که هر کس زور بیشتری دارد، حرف اول را می‌زند. مثلا کشوری که هزاران پایگاه نظامی دارد، زور بیشتری داشته و به دنبال به کرسی نشاندن حرف‌ها و دستورات خود است.
انتهای پیام