صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

گروه فرهنگی ــ معاون پارلمانی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۵۷۰ خبرگزاری و چهارهزار نشریه مکتوب در کشور فعال هستند گفت: گستردگی نشریات کشور مطلوب است.

به گزارش ایکنا از سمنان، کاراندیش مروستی، معاون پارلمانی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 23 اسفندماه در جشن پنج هزارمین شماره روزنامه پیام استان و تجلیل از برترین‌های ورزش استان در سال 97 با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست از ویژگی‌های رسانه موفق در دیدگاه مردم است اظهار کرد: رسانه باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد و انتقال‌دهنده مشکلات مردم به مسئولان باشد.

وی ادامه داد: انتظار مسئولان از رسانه‌ها و خبرنگاران این است که بدون در نظر گرفتن مباحث سیاسی، حزبی و منطقه‌ای بی‌طرفانه به رسالت خبری خود عمل کنند که در این راستا 10 هزار نشریه و رسانه مکتوب در کشور مجوز فعالیت دارند که از این تعداد تنها پنج هزار و 600 نشریه فعال هستند.

معاون پارلمانی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک هزار و 570 خبرگزاری و چهار هزار نشریه مکتوب در کشور فعال هستند متذکر شد:  گستردگی نشریات کشور مطلوب است اما اینکه همه این نشریات خواهان یارانه و حمایت مالی از دولت باشند؛ آسیبی بزرگ در این حوزه است .

وی به افزایش یارانه مطبوعات در سال آینده اشاره کرد و افزود: یارانه مطبوعات در سال 98 به 258 میلیارد تومان افزایش می‌یابد که بر این اساس یارانه مطبوعات از 150 میلیارد تومان به 230 میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

انتهای پیام