صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

گروه ادب ــ نخستین همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم» به همت مدرسه اسلامی هنر، دارالکتابه و مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از برگزاری همایش با موضوع کتابت قرآن گفت: نخستین همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم» از صبح فردا، ۲۲ فروردین، به مدت سه روز با حضور استادان، صاحب‌نظران و هنرمندان خط و خوشنویسی ایران و جهان اسلامی در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: روز نخست این همایش با سخنرانی فرهاد قورلو درباره «بایسته‌های ترکیب‌های کلاسیک در ثلث جلی، تفاوت مفردات ثلث جلی با خفی» آغاز می‌شود و سپس مقالاتی از مهدی صحراگرد با موضوع «ویژگی‌های کتیبه‌های ثلث در ایران، فرهاد قورلو با موضوع «باید و نباید‌های کتیبه‌نویسی» و علی رضاییان با موضوع «خلاقیت در خط ثلث» ارائه می‌شود.

بابایی ادامه داد: در نوبت عصر روز نخست نیز استاد فرهاد قورلو درباره قوانین داوری مسابقات خوشنویسی سخنرانی کرده و:استاد زکی الهاشمی به عنوان سخنران پایانی مقاله‌ای با عنوان «اعراب و تشکیلات و جایگاه آن در تنظیم مطلوب صفحه» ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام