صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
مسیب‌زاده خبر داد:

گروه مسابقات ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزانی که در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام برگزیده شوند در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: با توجه به تصمیم ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن که شامل برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام هم می‌شود، برای ورود به دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم قرآنی و تحصیل رایگان بدون کنکور معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه این افراد برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد، تصریح کرد: برای نفر اول رشته حفظ در صورت موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام 30 میلیون تومان، نفر دوم 25 میلیون و نفر سوم 20 میلیون تومان تعیین شده است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رشته قرائت نیز به برگزیده اول 25 میلیون تومان، نفر دوم 20 میلیون و نفر سوم 19 میلیون تقدیم می‌شود، اظهار کرد: برگزیدگان مسابقات بین‌المللی شامل نمایندگان برگزیده ایران در رقابت‌های قرآنی کشورهای مختلف از جمله ترکیه، دبی و الجزایر هستند.
وی بیان کرد: طبق دستور ستاد هماهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تمامی نمایندگان ایران در گروه سنی دانش‌آموزی از طریق برگزاری این مسابقات انتخاب می‌شوند و مسابقات و ارزیابی‌های دیگری در این باره نخواهیم داشت.
وی درباره جزئیات برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که از 21 فروردین آغاز شد و تا 25 فروردین ادامه دارد گفت: این دوره از رقابت‌ها برای اولین بار همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بزرگسالان و به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام در ششمین دوره خود میزبان 31 دانش‌آموز از 21 کشور است که در بخش پسران، «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش دختران نیز «زینب امین‌پور» در رشته حفظ نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند و در این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن دختران متقاضی، رشته قرائت برگزار نمی‌شود.
مسیب‌زاده افزود: بیش از 10 هزار دانش‌آموز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بازدید می‌کنند و برنامه‌های مختلف در حاشیه مسابقات برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که از جمله آنها دیدار با مقام معظم رهبری و بازدید از حسینیه جماران، حرم امام خمینی(ره) و پل طبیعت است.
وی شعار امسال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام را «یک کتاب و یک امت» ذکر و تأکید کرد: این رویداد قرآنی زمینه همدلی و اتحاد در میان جوامع اسلامی را در بستر قرآن فراهم می‌کند.

انتهای پیام