صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۳۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
در نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور مطرح شد:

گروه مسابقات ــ در چهل و پنجمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور که در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور اعضای این ستاد در مصلی تهران برگزار شد، بر استمرار تعامل و ارتباط با نخبگان قرآنی جهان اسلام تأکید شد.

به گزارش ایکنا؛ عصر امروز شنبه، 24 فروردین ماه؛ چهل و پنجمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور اعضای این ستاد در مصلی تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این نشست اظهار کرد: جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی همه ساله با موضوع مسابقات بین‌المللی به صورت منسجم و هماهنگ برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه به‌دنبال بهره‌برداری منسجم و هدفمند از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستیم، افزود: این مسابقات ریشه در فرهنگ قرآنی ملت ایران و انقلاب اسلامی دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نکات قوت این دوره از مسابقات را برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش نابینایان دانست و بیان کرد: 329 میهمان خارجی در این دوره از مسابقات داریم که همه اینها سفیران جمهوری اسلامی در کشور خود به شمار می‌روند.

محمدتقی میرزاجانی مسئول کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هم با تشریح ویژگی‌های این دوره از مسابقات بیان کرد: در مرحله مقدماتی 637 شرکت‌کننده از 84 کشور در این دوره از مسابقات در بخش‌ها و رشته‌های مختلف شرکت کردند که 184 نفر از 62 کشور جهان به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌های این مسابقات از ماه ها گذشته پیگیری و انجام شده بود، افزود: یکی از ویژگی های این دوره از مسابقات ارائه مشاوره‌های قرآنی پس از هر تلاوت به قاریان حاضر است.
مسئول کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه 67 داور از 13 کشور جهان در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور دارند و این دوره از مسابقات را قضاوت می کنند، خاطرنشان کرد: 35 نفر اساتید ایرانی و 32 نفر غیرایرانی مسئولیت داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
میرزاجانی با بیان اینکه تنوع و جذابیت در داخل سالن و بینندگان تلویزیونی درنظر گرفته شده است، افزود: پس از تلاوت کارنامه تمامی شرکت کنندگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ضروری بعد از مسابقات ارتباط و استمرار آن با حافظان، قاریان و داوران مسابقات قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی، مسئول مسابقات نابینایان نیز در این نشست با بیان اینکه در بخش مترجمان تلاش کردیم از ظرفیت طلاب بهره‌برداری کنیم، افزود: امسال شاهد حضور تعدادی از معلولان در محل سالن برگزاری مسابقات هستیم.
وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان نابینا در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از حرم حضرت معصومه، بیت امام راحل و برج میلاد بازدید کردند.

محمدرضا مسیب‌زاده، مسئول مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام هم در این نشست با اشاره به اینکه 4 میلیون مخاطب مستقیم در آموزش و پرورش داریم و فعالیت‌های قرآنی ما گسترده است، گفت: 105 دانش‌آموز از 34 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند.
وی بیان کرد: امسال شاهد برگزاری مسابقات حفظ جزء 30 قرآن کریم در کشور بودیم که بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند.

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تغییر نگرش در کمیته‌ها باید صورت گیرد، اظهار کرد: باید برنامه‌ها از حالت سنتی خارج شود و برای نسل جوان جذابیت داشته باشد.

انتهای پیام