صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از نام‌نویسی ۱۱۲ نفر در چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته ثبت‌نام از داوطلبان به صورت دستی بود در این حوزه خیلی آمار درستی در دست نبود و افراد حتی در همان روز آزمون نام‌نویسی کرده و شرکت می‌کردند در حالی که امسال باید افراد قبل از آزمون در سایت نام نویسی کنند بر این اساس طی سال جاری تعداد داوطلبین مقداری ریزش داشته و استقبال در این مهم کمرنگ است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۲ نفر در این آزمون نام نویسی کرده‌اند، ادامه داد: امسال علاقمندان برای ثبت‌نام در مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف فقط تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری مهلت دارند و این زمان در فروردین ماه هم تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ۱۵ رشته برگزار می‌شود، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
صالحی‌نیا بیان کرد: اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی تک‌خوانی محور از سایر رشته‌های این دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.
وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و یا به نشانی www.quraniran.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات ویژه بزرگسالان بوده و علاقه‌مندان با سن حداقل ۱۸ سال به بالا می‌توانند شرکت کنند، بیان کرد: این دوره از مسابقات قرانی در سه بخش شهرستان، استانی و کشوری برپا می‌شود.
انتهای پیام