صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: راه رسیدن به آرامش، به یاد خدا بودن و دوری از دنیاطلبی است؛ انسان‌هایی که تعلقی به دنیا ندارند، همیشه آرامش دارند و هیچگاه آن را از دست نمی‌دهند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته در چهارمین همایش تجلیل از دانش‌آموختگان مکتب حضرت خدیجة‌الکبری(س)، گفت: همه انسان‌ها، چه مؤمن و چه بی‌دین، در دنیا به‌دنبال آرامش هستند، اما هر کس برای رسیدن به آن آرامش، مسیری را انتخاب می‌کند که متأسفانه بیشتر ما در انتخاب راه دچار اشتباه می‌شویم.
وی ادامه داد: برخی سعادت و آرامش را پست و مقام و ثروت می‌دانند؛ سال‌ها تلاش می‌کنند و به هر دری می‌زنند تا صاحب مال شوند، به پست و مقامی برسند، اما هر روز بیشتر آن آرامش خود را از دست می‌دهند؛ آرامش برای آنان سرابی است که هر چه به سمت آن می‌روند، نمی‌رسند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: بعضی‌ها گمان می‌کنند اگر فرزندان زیاد، زیورآلات، لباس نو، مبل، امکانات و وسایل آشپزخانه جدید داشته باشند به آرامش و سکون می‌رسند؛ همه‌ این افراد در جستجوشان دچار اشتباه و خطا شده‌اند؛ چرا که با اسباب دنیا آرامش و آسایش به دست نمی‌آید.
وی افزود: بر اساس آنچه از قرآن و سنت به‌دست ما رسیده، راه رسیدن به آرامش، به یاد خدا بودن و دوری از دنیاطلبی است؛ انسان‌هایی که تعلقی به دنیا ندارد، همیشه آرامش دارند و هیچگاه آن را از دست نمی‌دهند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: خداوند به پیامبر اکرم(ص) اختیار داد که کوه‌ها را برای او به طلا تبدیل کند؛ اما آن‌ حضرت دنیا را نپذیرفتند. آن حضرت دل به دنیا نسبته بودند و تعلق خاطری به مادیات نداشتند؛ چه بسا اگر دنیاطلب بودند، این‌قدر عاشق و مرید نداشتند.
وی ادامه داد: زندگانی اصحاب رسول خدا(ص) را مطالعه کنید؛ بسیاری از اصحاب در کپر و خانه‌های معمولی زندگی می‌کردند. بر ماسه، خاک و حصیر می‌نشستند؛ اما آرامش، سکون و محبت در دل‌شان موج می‌زد؛ به نان خشکی بسنده می‌کردند و در همه حال، شکر خدا می‌گفتند.
این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به اینکه انسان باید قدر نعمت حیات را بداند، گفت: عمر مانند برف ذوب می‌شود؛ خوش به حال کسانی که با ذخیره بزرگی از اعمال صالحه به ملاقات پروردگار می‌شتابند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان عنوان کرد: «شعبان» و «رمضان» برای عمل صالح بهترین فرصت‌ هستند، در این دو ماه به کثرت «قرآن» تلاوت کنید؛ «ذکر»، «توبه» و «استغفار» زیاد انجام دهید و زکات اموال‌تان را پرداخت کنید.

انتهای پیام