صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: استان زنجان ۴۹ شهید فرهنگی دارد که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 10 اردیبشهت‌ماه در آستانه 12 اردیبهشت ماه روز گرامیداشت مقام معلم ضمن تسلیت سالروز شهادت معلم مجاهد و ایثارگر شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک هفته معلم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان 49 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد شهید فرهنگی 5 نفر نیز جزو شهدای نهضت سواد آموزی محسوب می‌شوند.
وی به نقش اثرگذار فرهنگیان در راستای، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنا کردن دانش‌آموزان با شهدا و تربیت نسلی شهیدپرور اشاره کرد و گفت: حاصل این تربیت تقدیم ۳ هزار شهید والامقام، ۷ هزار جانباز و ۵۸۹ آزاده زنجانی در راه دفاع از انقلاب اسلامی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزاری یادواره‌ها را یکی از برنامه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند نسل جوان با شهدا و ایثارگران دانست و افزود: به همین منظور هشتمین یادواره 400 شهید شهرستان ابهر همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به چاپ زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان، یادآور شد: کتاب مردان آفتاب در سال 1387 توسط بنیاد استان منتشر شده که روایتگر زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان و در 389 صفحه به چاپ رسیده است.
کاظمی ابراز کرد: برگزاری اردوی یک روزه ویژه همسران جانبازان بالای 40 درصد، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار مدیران کل از خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان، مساعدت جهت برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در شهرستان‌ها، حضور در مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدا و بهره‌برداری از وصایا و آثار شهدا در سایت‌ها و شبکه‌های داخلی از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گرامیداشت 12 اردیبهشت روز معلم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز کار و کارگر تصریح کرد:‌ قشر کارگر از ابتدای انقلاب و قبل از جنگ در خط مقدم انقلاب و گوش به فرمان امام راحل بودند و استان زنجان 212 شهید از قشر کارگری تقدیم انقلاب کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: ویژه برنامه‌هایی در بزرگداشت روز کار و کارگر و هفته عقیدتی سیاسی با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به اجرا در خواهد آمد.
انتهای پیام