صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: در راستای مبارزه با افراط‌گرایی، بیش از 30 هزار مدرسه دینی در این کشور تحت نظارت نظام آموزشی پاکستان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: آصف غفور، در کنفرانس خبری در راولپندی به خبرنگاران گفت: پاکستان شاهد افزایش مدارس دینی از 247 مدرسه در سال 1947 میلادی به دو هزار و 861 مدرسه در سال 1980 میلادی بود و اکنون، بیش از 30 هزار مدرسه دینی در کشور وجود دارد که تنها 10 مدرسه دینی مشغول تبلیغات برای تروریسم و اقدامات تروریستی هستند.
غفور افزود: به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر، همه مدارس دینی تحت پوشش و نظارت وزارت آموزش و پرورش پاکستان در می آیند و ما متونی را ارایه می کنیم که در آنها حرفی از نفرت پراکنی نباشد.
وی خاطر نشان کرد:  این مدارس دینی با پیوستن به نظام آموزشی کشور باید شروع به یادگیری موضوعات مختلف کنند و به این ترتیب، دانش آموزان از مهارت ها و تخصص هایی غیر از آموزه های اسلامی صرف بهره مند می شوند.
غفور همچنین از اختصاص دو میلیارد روپیه برای اجرای این برنامه در مرحله نخست و یک میلیارد روپیه برای تداوم این برنامه در هر سال خبر داد و افزود، این برنامه شامل سه مرحله آماده کردن طرح، آموزش معلمان و اجرای این طرح است.
به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، با توجه به متلاشی کردن شبکه های سازمان یافته گروه های تروریستی، هیچ گروه تروریستی در پاکستان وجود ندارد.

انتهای پیام