صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
رشیدیان تبیین کرد:

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم تودیع حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت ساده‌زیستی، حمایت از کارگزاران، توجه به ارتقای خدمات، مصون نگاه داشتن حج و زیارت از جناح‌گرایی سیاسی، اعتقاد به خرد جمعی، انتقادپذیری و ... را از جمله خصوصیات مدیریت ایشان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  ایکنا؛ آیین تودیع حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و معارفه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری، نماینده اسبق ولی‌فقیه در حج و زیارت، حجج اسلام رسولی محلاتی و قمی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد. 

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم اظهار کرد: همه ما ایرانیان به تعالی مذهبی جامعه، گسترش اخلاق و وحدت اعتقاد داریم، کمک به عرصه حج و زیارت یکی از این موارد است که به تحقق این امور کمک می‌کند.

وی افزود: در عرصه حج و زیارت افراد زیادی خدمت کرده‌اند و حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر یکی از این چهره‌های درخشان است، فهم عمیق و طرح ایده‌های نو، اعتقاد واقعی به تقریب مذاهب اسلامی، پایداری در عمل، حساسیت بر مبانی شرعی، شجاعت و پیگیری مذاکره برای برقراری فریضه حج که مدتی به سمت قطع شدن رفته بود، از ویژگی‌های ایشان محسوب می‌شود. 

رشیدیان ادامه داد: همچنین دقت و اصرار بر رعایت حقوق زائران، ساده‌زیستی، حمایت از کارگزاران، توجه به ارتقای خدمات، مصون نگاه داشتن حج و زیارت از جناح‌گرایی سیاسی، اعتقاد به خرد جمعی و انتقادپذیری از دیگر خصوصیات مدیریت حجت‌الاسلام قاضی عسکر بود.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: گسترش خدمات پژوهشی و راه‌اندازی پژوهشکده تخصصی، خدمت ماندگار نماینده سابق ولی‌فقیه در حج و زیارت است که ذخیره دنیا و آخرت ایشان می‌شود.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجت‌الاسلام نواب، نماینده جدید ولی‌فقیه در حج و زیارت، شخصیتی برجسته در مطالعات تاریخ اسلام و از افراد باتجربه و شناخته‌شده در حوزه علمیه است و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: امید دارم با کمک همه کارگزاران حج و نماینده ولی‌فقیه، حجی معنوی و روزهایی سرشار از تعاملات خوب با جهان اسلام پیش رو داشته باشیم. 

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی اظهار کرد: قرار نیست در این جلسه، معارفه‌ای انجام شود زیرا معارفه آنجاست که کسی را نشناسیم، آقای نواب، نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، شخصیتی شناخته شده در حوزه علمیه قم و باتجربه در سازمان حج و زیارت هستند و رموز و مهارت‌های حج را می‌دانند.

وی همچنین به اثرگذاری حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در دیپلماسی حج اشاره کرد و افزود: ایشان از عهده مسئولیت‌های سخت به خوبی برآمده‌اند و لازم است از خدمات ارزشمندشان در حوزه حج و زیارت تشکر کنیم. ایشان نشان داده که مرد روزهای سخت هستند، چه آن زمان که در اوج بحران به امامت جمعه اصفهان منصوب شدند و چه در زمانی که حج با بحران روبرو شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به لزوم شکرگزاری خداوند برای داشتن کشوری متحد و پرنعمت گفت: دیروز از خوزستان بازگشتم و آنجا آثار اتحاد و برابری مردم را در حادثه عظیم سیل شاهد بودم، سیل خرابی‌های زیادی داشت اما نشان داد که مردم چه میزان متحد، مهربان و مقاوم هستند. طی چند ساعتی که آنجا حضور داشتم به شخصی برخوردم که مسئولیتی هم داشت، درباره‌ وی می‌گفتند که این آقا تمام سه ماه اخیر را روزه گرفته و ۳۴ شب است که به خانه نرفته، با اینکه خانه‌اش نزدیک محل حادثه بود. این اتحاد و برابری، همان چیزی است که دشمن، مورد هجمه قرار می‌دهد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: دشمن با تمام وجود سعی می‌کند با نقشه‌های شیطانی این اتحاد را از بین ببرد، روحانیونی که صاحب تریبون هستند باید اهمیت اتحاد را یادآوری کنند، هر حلقومی که ندای اختلاف از آن بلند می‌شود کار شیطان و دشمن است. اتحاد نقش بزرگی در حل مسائل کشور دارد، در مناطق سیل‌زده، مردم یکپارچه و متحد بودند و نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری ارادت فراوان داشتند، البته از اوضاع ناراضی بودند و هستند اما موضع همگی در قبال مقام معظم رهبری، اطاعت و ارادت بود.

وی در پایان از مسئولان حج و زیارت درخواست کرد در شعائر حج مردم را بیش از پیش با دعا و ارتباط روحی با خداوند مأنوس کنند.

انتهای پیام