صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
در سال گذشته صورت گرفت؛

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: به همت این اداره کل، طی سال گذشته، ۴۰ نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی‌گری قرآن بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: دوره‌های تربیت مربی قرآن سه سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود و در این راستا طی سال گذشته، 40 نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی گری قرآن بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی قرآن با موضوعاتی همانند چرایی حفظ، روش حفظ، اصول کلاسداری حفظ، آشنایی با حفظ موضوعی، اصول عمومی کلاسداری، آداب و آفات حفظ، اصول کلاسداری کودک و احکام قرآنی آشنا شدند و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌های تجوید، عمل به قرآن و کارگاه عملی تدریس شرکت کنند.
صالحی‌نیا افزود: آشنایی با روش‌های علمی و اصولی مربیگری حفظ قرآن، استفاده از اساتید باسابقه و متخصص حفظ قرآن، دریافت گواهینامه معتبر تربیت مربی حفظ قرآن از امتیازات شرکت در این دوره قرآنی است.
وی با بیان اینکه افرادی که در دوره‌‎‌ها مجاز شناخته می‌‎ شوند مجوز تدریس در کلاس‌های حفظ قرآن را دارند، یادآورشد: با توجه به آغاز این طرح از سال 91 در خراسان‌شمالی تاکنون سازمان اوقاف در استان توانسته در این حوزه 250 مربی قرآن تربیت کند.
انتهای پیام