صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱

گروه ادب ــ ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، حافظ شناس کشورمان در قالب کتابی به همت نشر قطره منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «پیش ادیب عشق»، ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، حافظ شناس برجسته کشورمان به کوشش احمدرضا بهرام‌پور و محمد امیرجلالی تدوین و به همت نشر قطره چاپ و منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ تدوین ارج‌نامه در بزرگداشت منزلت فرهنگی مفاخر عرصه‌های دانایی و فرهنگی از سنت‌های پسندیده و البته نوین است و اندیشه تدوین ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، نه اتفاقی بود و نه نیازی به استخاره و تفأل داشت. ارج و اعتبار پژوهش‌های استاد را، در بسامد استناد به آثار وی درخواهیم یافت.

پیوستگی و استمرار پنجاه ساله در پژوهش‌های ادبی، نگاه ایرانی، جهانی و اکنونی به ادبیات، تنوع در حیطه پژوهش‌های ادبی، نگاه انتقادی به آثار و آرای گذشتگان و اکنونیان، نگاه ساختاری به متون در کنار نگاه پیوستاری به تاریخ ادبی ایران، نگرش دانشورانه، توأم با نثری پرتکاپو و ذوق‌برانگیز، رعایت همیشگی ساخت انسان و مداراگری و اخلاق‌مداری و آموزگاری بی‌دریغ و به دور از خودمرادانگاری و مقلدپروری از جمله دلایل این اعتبار است.

یادآور می‌شود، این کتاب به همت نشر قطره در قطع وزیری با جلد سخت و ۶۳۲ صفحه مصور به قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

سعید حمیدیان، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و حافظ شناس برجسته کشورمان است. تاکنون آثار متعددی از وی به چاپ رسیده، اما کتاب «شرح شوق» برگزیده جایزه کتاب سال در گروه نقد ادبی شده است. این کتاب شرح و تحلیل اشعار شمس الدین محمد حافظ شیرازی و محصول سی سال تأمل، پژوهش و تدریس مؤلف یادشده است. از وی پیش از این آثاری در سه بخش تألیفات، ترجمه‌ها و تصحیحات به چاپ رسیده است.

انتهای پیام