صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

گروه معارف - امروز جامعه ایران اسلامی گرفتار شرایط سخت و تنگنای اقتصادیِ برآمده از تحریم‌های ظالمانه ابوجهل‌ها و ابولهب‌هاست و سرمایه‌دارانِ خدیجه صفت هستند که می‌توانند عزّت و سرافرازی جامعه اسلامی را با بذلِ کلید گنجینه‌های خود رقم بزنند.

به گزارش ایکنا از اصفهان در یادداشتی به قلم حجت‌‎الاسلام قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره زندگی حضرت خدیجه و اینکه ایشام می‌تواند الگویی برای جامعه امروز باشد، آمده است: حاصل سال‌ها تجارت، صندوقچه‌هایی از طلا و دارایی شده بود که رَشک آن به دل تجّار و بازرگانانِ زیادی مانده بود. این همه اموال از بانویی بود که بزرگان زیادی آرزوی همسری ایشان را به دل می‌کشیدند، بانویی که نامش تا آن زمان قَرین ثروت و سرمایه بود و دارایی‌هایش آوازه حجاز، ولی بذر ایمان به خدا و محمد او را دردانه عالم اسلام ساخت و آوازه‌اش را با بذل جُود و کَرَم همراه ساخت. بخششی که مسلمانان را در سخت‌‎ترین شرایط تحریم و نداری، نجات داد و اجازه نداد فقر، مانع پیشرفت جامعه اسلامی بشود.
امروز جامعه شیعیِ علوی و فاطمیِ ایران اسلامی گرفتار شرایط سخت و تنگنای اقتصادیِ برآمده از تحریم‌های ظالمانه ابوجهل‌ها و ابولهب‌هاست و سرمایه‌دارانِ خدیجه صفت هستند که می‌توانند عزّت و سرافرازی جامعه اسلامی را با بذلِ کلید گنجینه‌های خود رقم بزنند.
در ایام رحلت این بزرگ بانوی اسلام، ام‌المومنین، خدیجه کبری به یاد فقرا و نیازمندان باشیم، بذل خدیجه را سرمشق خود قرار داده و برای کسب رضایت نبیِّ گرامی اسلام و اهل بیت و حضرت صاحب الزمان علیهم السلام دارایی‌های خود را تقسیم کنیم. یادمان باشد حضرت خدیجه آنقدر بخشید که از شدّت نداری، کَفَن او را جبرائیل از بهشت برایش آورد.
انتهای پیام