صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

گروه اجتماعی_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: مردم خراسان‌جنوبی معدل بالایی در کار خیر دارند و خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است و مردم ما نگاه ویژه‌ای به فقرا و نیازمندان دارند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، شب گذشته 26 اردیبهشت، در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان.جنوبی اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی دستگاه‌های اجرایی در ادبیات قرآنی کار نمی‌کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد یکی از دستگاه‌های اجرایی در گسترش و رواج ادبیات قرآنی بین مردم بوده است.

وی گفت: در احادیث و گفتمان ائمه اطهار(ع) بحث یتیم، محروم و مسکین مطرح بوده و در قرآن نیز به این موارد اشاره شده و ائمه اطهار(ع) الگوهای ما در اسلام هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: ائمه اطهار(ع) گفتمان‌های قرآنی را پیاده و به قرآن عمل کردند؛ الگوی ما حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) هستند که حتی افطاری خود را هم به فقیران می‌دادند و در کمک به مردم پیشتاز بودند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه باید بیش از پیش به قرآن و مفاهیم آن عمل کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن تنها این نیست که قرآن عرضه کنیم بلکه نیت و هدف ما باید کمک به محرومان و عمل کردن به قرآن باشد.

وی با بیان اینکه غرفه اکرام و ایتام در نمایشگاه قرآن نیز برپا شده است، ادامه داد: مردم را باید بیشتر از گذشته با سیره و عمل و الگوهای قرآنی آشنا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در کمترین سوره از قرآن به مباحثی همچون صدقه، انفاق، ایتام، رسیدگی به فقرا و مسکین اشاره نشده است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: رمضان، بهار قرآن است و باید در کنار برگزاری این نمایشگاه‌ها گره‌ای از مشکلات مردم را نیز باز کنیم و امیدواریم با همکاری و همدلی مردم بخشی از مشکلات محرومان و فقرا را برطرف کنیم.

وی افزود: مردم خراسان‌جنوبی معدل بالایی در کار خیر دارند و خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است و مردم ما نگاه ویژه‌ای به فقرا و نیازمندان دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: امسال معین ستاد دیه استان در کمک و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان هستیم و امیدواریم برخی از زندانیان را به آغوش خانواده‌های خود بازگردانیم.

سلم‌آبادی یادآور شد: خانواده‌ها در شمال و غرب کشور با سیلاب شدیدی مواجه شدند که امیدواریم در کنار سفره‌های افطاری خود خانواده‌های سیل زده را فراموش نکنیم و به آن‌ها کمک دهیم.

انتهای پیام