صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۹۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
در دیدار با صالحی مطرح شد؛

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه با دراگا اشتامبوگ، سفیر جمهوری کرواسی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد؛ سیدعباس صالحی در این دیدار با تأکید بر تقویت روابط دو کشور گفت: این دیدار می‌تواند به روابط دوجانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور کمک کند. اراده خوبی از سوی رهبران دو کشور بر تقویت و گسترش روابط دو کشور وجود دارد و سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران و همچنین سفر‌های مسئولان دو کشور به ایران و کرواسی نشان از توجه بر تقویت روابط میان دو کشور است.

وی افزود: امیدوارم در دوره مأموریت شما در ایران، روابط دو کشور بیش از پیش تحکیم یابد و در حوزه شعر نیز که شما فعالیت دارید، می‌توان اقدامات مناسبی داشت. شعر هویت ایرانی است و می‌توان از این طریق نیز روابط دو کشور را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تمدید موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: تمدید این موافقتنامه، برنامه‌های آینده دو کشور در حوزه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری را روشن می‌کند و ما آمادگی این کار را داریم.

وی با اشاره به همکاری‌های علمی میان دو کشور نیز گفت: موضوعات علمی باید از زاویه زبان‌شناسی و باستان‌شناسی دنبال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه ترجمه کتاب‌های کشور کرواسی و همچنین برگزاری نشست‌های علمی در این زمینه همکاری‌های لازم را می‌تواند داشته باشد.

در این دیدار، دراگا اشتامبوگ، سفیر جمهوری کرواسی در تهران نیز گفت: وقتی می‌خواستم به عنوان سفیر به کشور ایران مراجعه کنم، به من گفتند به کشور تحریم‌های آمریکا می‌روی و من گفتم که به کشور شعر سفر می‌کنم، زیرا معتقدم کلمات شعر از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قوی‌تر است.

وی افزود: با هدف تقویت روابط میان دو کشور ایران و کرواسی در این دیدار حضور یافته‌ام.

سفیر کرواسی در تهران ادامه داد: از اول ماه ژانویه سال ٢٠٢٠، ریاست اتحادیه اروپا بر عهده کرواسی خواهد بود و برای این بازه زمانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری را پیش‌بینی خواهیم کرد و می‌خواهیم نظرات فرهنگی و هنری ایران را نیز در این زمینه بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری دو کشور تأکید کرد و گفت: در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری کرواسی آمادگی حضور گروه‌های فرهنگی و هنری ایران را داریم.

سفیر کرواسی همچنین بر ترجمه کتاب‌های دو کشور به زبان‌های دو کشور و گسترش روابط دانشگاهی و علمی تأکید کرد. یادآور می‌شود، در این دیدار، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس خامه‌یار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام