صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۰۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

گروه هنر ــ برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (Mideastream) دو موضوع اتهامات آمریکا علیه ایران در ماجرای حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و حملات تلافی‌جویانه انصارالله یمن به عربستان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایکنا، در این برنامه به تهیه‌کنندگی مروه عثمان، ماجرای حمله به دو کشتی نفتکش در دریای عمان که افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال آغاز درگیری نظامی بین آمریکا و ایران را به دنبال داشت، مورد بحث و گفت‌‌و‌گو قرار خواهد گرفت. این برنامه در ادامه به بررسی دست داشتن کشور‌های منطقه در این ماجرا و اهدافی می‌پردازد که در پی این اقدام دنبال می‌کردند.
حملات تلافی‌جویانه انصارالله یمن به عربستان عنوان موضوع دیگری است که در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. در‌این‌باره ضمن مروری بر جنایات عربستان در یمن و حملات موشکی و پهپادی تلافی‌جویانه انصارالله به عربستان، گفت‌‌وگو پیرامون اقدامات اخیر عربستان در یمن مبنی بر اعمال فشار بیشتر و محدودیت بنادر دریایی و فرودگاه صنعا صورت می‌گیرد.
نگاهی به جنگ عربستان علیه یمن که حدود ۵ سال از آغاز آن می‌گذرد و کشته شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه را به دنبال داشته است نیز از دیگر محور‌های مورد بحث در این برنامه خواهد بود.
«جریان خاورمیانه» ساعت ۰۰:۰۳ بامداد شنبه ۱ تیرماه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت ۰۸:۰۰، دوشنبه ساعت ۰۴:۰۰ و ۱۵:۰۰، سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ و جمعه ساعت ۱۳:۰۰ پخش می‌شود.
انتهای پیام