صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از تربیت بیش از شش هزار حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، ۱۹ تیرماه در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان، با بیان این‌که سهمیه امسال برای استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از شش هزار نفر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از نیمه فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به تربیت پنج هزار و ۹۰۰ حافظ قرآن در استان طی سال گذشته، افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در دستور کار همه نهاد‌های فرهنگی قرار گرفته و امسال به عنوان هفتمین سال، این طرح در کشور و استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن امسال نیز همانند سال گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و رشته‌های حفظ ترتیبی حفظ کل حفظ ۲۰، ۱۰، ۱۵، ۵، ۲ و نیم جزء، جزء ۳۰، یک و ۳۰، یک، دو و ۳۰ و حفظ موضوعی در حال برگزاری است.

آسوده با تأکید بر اینکه باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شود، یادآور شد: در موضوع «سبک زندگی» نیز سلسله همایش‌هایی در سطح شهرستان‌ها و در آستان امامزادگان برپا شده است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی بقاع متبرکه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و این مهم برای تمامی هیئت امنای بقاع استان تبین شده است، گفت: هم اکنون به منظور ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی بقاع متبرکه، کشت زعفران و گل محمدی در شهرستان فاروج، پرورش کرم ابریشم در شیروان، توسعه وساخت آب گرم در بقعه ایوب نبی در بجنورد و باغ پسته در آستان امامزاده محمود در مانه و سملقان در حال انجام است.

آسوده با تأکید بر اینکه باید وقف‌های جدید به سمت رفع نیازهای استان سوق داده شود، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۷ وقف جدید با نیات دارو و درمان، احداث مسجد و حسینیه، مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و عزاداری ائمه اطهار(ع) به ثبت رسیده است.
انتهای پیام