صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

گروه هنر ــ برنامه این هفته «هشتگ پربازدید» (Trending) با بررسی هشتگ IRGC # به واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی از سوی سپاه ایران می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، این برنامه ضمن مروری بر توقیف نفتکش بریتانیایی از سوی سپاه پاسداران ایران در پی رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی و بی‌توجهی به پیام هشدار از سوی قایق‌های سپاه پاسداران، واکنش‌های مختلف کاربران شبکه‌های اجتماعی به این رویداد را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
 
«هشتگ پربازدید» به تهیه‌کنندگی حسین الشیماری و معصومه عابدینی شنبه ۱۲ مرداد در چند نوبت از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.

مروری بر وضعیت حقوق بشر در بحرین

تخریب منازل فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس و اقدام دولت بحرین در اعدام دو فعال سیاسی عنوان مباحثی است که در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی مروه عثمان با اشاره به تخریب منازل مسکونی فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس از سوی رژیم صهیونیستی به بهانه نزدیکی خانه‌های فلسطینی‌ها به دیوار «آپارتاید» به بررسی تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل علیه اقدامات غیرقانونی اخیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و تضییع حقوق فلسطینی‌ها می‌پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن گفت‌وگو پیرامون واکنش سازمان ملل و دیگر کشور‌ها در برابر جنایات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین، درخواست فلسطینی‌ها از دیوان بین‌المللی کیفری برای انجام تحقیق و تفحص درباره اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های مردم مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگر برنامه این هفته «جریان خاورمیانه»، اقدام دولت بحرین در اعدام دو فعال سیاسی علی العرب و احمد الملالی و اعتراضات مردم بحرین درباره این اعدام‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در این‌ باره، واکنش سازمان عفو بین‌الملل به وضعیت حقوق بشر در بحرین، واکنش خانواده این دو فعال سیاسی به اتهامات وارده بر آن‌ها و تاریخچه اعدام‌های سیاسی در بحرین مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.
 
«جریان خاورمیانه» ساعت ۰۰:۰۳ بامداد شنبه ۱۲ مرداد از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت ۰۸:۰۰، دوشنبه ساعت ۰۴:۰۰ و ۱۵:۰۰، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ و جمعه ساعت ۱۳:۰۰ پخش می‌شود.

«بلانکو»، برنامه معرفی فیلم‌های کوتاه
مجموعه ۲۵ دقیقه‌ای «بلانکو» با اجرای «اُسوالدو کانالز» در هر قسمت خود یک فیلم کوتاه را معرفی می‌کند و ضمن نمایش بخش‌هایی از آن با کارگردان و سازنده اثر به گفتگو می‌نشنید. این مجموعه برای ۱۳ هفته پیش‌بینی شده و تاکنون سه قسمت آن آماده شده و در ماه آگوست روی آنتن خواهد رفت.
 
در قسمت نخست «بلانکو» فیلمی کوتاه در رابطه با بمباران نوار غزه پخش می‌شود که سازندگان آن «خولیو پِرِز دِلکامپو» و «کارلُس بووِر مارتینز» اسپانیایی‌تبار هستند. مخاطبان و فیلمسازان هم می‌توانند برای معرفی فیلم‌های کوتاه با شبکه هیسپان تی‌وی ارتباط بگیرند.
 
در همه قسمت‌های «بلانکو» سعی شده جشنواره ۱۰۰ ثانیه‌ای ایران را هم به عنوان یکی از جشنواره‌های بین‌المللی معرفی و هر بار یک فیلم از این جشنواره را پخش می‌کنیم.
 
انتهای پیام