وی ادامه داد: جهاددانشگاهی میتواند نقاط قوت جامعه را رواج داده و نقاط ضعف را تحلیل و بررسی و با روشهای مختلف چارهجویی و با استفاده از روشهای حل مسئله، مسائل را یکییکی حل کنند.
فلاحی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی شاخهها و ابعادی دارد که محدود نبوده و دارای چارچوبهای گستردهای است، بیان کرد: در نسل سوم دانشگاهها بعد از تولید علم و پژوهش، تبدیل علم به ثروت در مرحله بعدی قرار دارد که در این مرحله دانشهای اساتید و پژوهشهای دانشجویان تبدیل به ثروت میشود، به این معنا که باید بین دانشگاه و منابع تولید پیوند ایجاد شود و یک مهندس، فیزیکدان و .... بتواند اندوخته خود را در سطح جامعه ایجاد کند.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان اظهار کرد: در این زمینه جهاددانشگاهی میتواند کمک کند و پیوندی باشد بین جامعه و قشر تحصیلکرده دانشگاهی، چراکه اکنون بسیاری از پایاننامههای کاربردی در قفسههای کتابخانهها خاک میخورند این در حالی است که پایاننامههای کاربردی و تقاضامحور باید مورد استفاده قرار بگیرند، که جهاد دانشگاهی میتواند حلقه مفقوده بین دانشگاه و جامعه باشد و این فقدان را رفع کند.
وی در راستای وظایف جهاددانشگاهی در زمینه تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بیان کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب» را میتوان از ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد و عملیاتی کرد که در این زمینه نیز جهاددانشگاهی میتواند حلقه واسط برای عملیاتی کردن دستورالعملهای آن باشد.
فلاحی با اشاره به اینکه فعالیتهای جهاددانشگاهی نباید در یک شاخه خاص منحصر شود، اظهار کرد: جهاددانشگاهی ابتدا باید نیازسنجی کرده و باتوجه به اولویتهایی که از این نیازسنجی استخراج میشود، حرکت کند، که در این میان فرهنگ دائماً بهعنوان هویت و ذات یک ملت در اولویت فعالیتهای مختلف اجتماعی قرار دارد.
انتهای پیام